TRNKOVÁ, Kateřina. Vzdělávací politika vůči málotřídkám z pohledu zástupců kraje, obcí a škol: situace v Jihomoravském kraji (Educational policy Towards Small schools from the Viewpoint of the Representatives of Regions, Municipalities and Shools: the Situation in South Moravia). In Studia Paedagogica U12. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 13 - 26, 13 pp. ISBN 978-80-210-4472-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávací politika vůči málotřídkám z pohledu zástupců kraje, obcí a škol: situace v Jihomoravském kraji
Name in Czech Vzdělávací politika vůči málotřídkám z pohledu zástupců kraje, obcí a škol: situace v Jihomoravském kraji
Name (in English) Educational policy Towards Small schools from the Viewpoint of the Representatives of Regions, Municipalities and Shools: the Situation in South Moravia
Authors TRNKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Studia Paedagogica U12. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. p. 13 - 26, 13 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/07:00020738
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-4472-2
Keywords in English small school; educational policy; representatives of region; municipalities; schools
Tags educational policy, Municipalities, representatives of region, schools, small school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D., učo 8942. Changed: 8/1/2008 11:36.
Abstract
Text je založen na analýze strategických dokumentů vzdělávací politiky JIhomoravského kraje, rozhovorech se zástupci krajského odboru školství a na analýze dat z dotazníkového šetření mezi zástupci zřizovatelů a zástupci málotřídních škol v Jihomoravském kraji. Analýza ukazuje, že názory na existenci málotřídek a vzdělávací politiku vůči nim se velmi liší podle toho, jakou instituci reprezentují.
Abstract (in English)
The text is based on an analysis of the strategic documents of the educational policy in the South Moravian Region, on, an interview with the staff of the Regions Department of Education, and onthe data obtained through questionnaires addressed to small schools headteachers adn establishing entities. The analysis shown that the opinions of various actors of the local schooling differ a lot, which is probably due to the varied characters of the institutions they represent.
Links
GA406/07/0806, research and development projectName: Málotřídní školy v České republice: analýza současného stavu a potenciálů jejich rozvoje
Investor: Czech Science Foundation, Small Schools with Composite Classes in the Czech Republic: Analysis of Current Situation and Further Development Potential
PrintDisplayed: 25/5/2024 05:41