C 2007

Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků

NAVRÁTIL, Pavel

Základní údaje

Originální název

Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků

Název česky

Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků

Název anglicky

Role and possibilities of practical social workers education

Autoři

NAVRÁTIL, Pavel (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, od s. 6-19, 13 s. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007

Nakladatel

TRIBUN

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00032835

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-7399-343-6

Klíčová slova anglicky

practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 7. 2009 22:38, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.

Anotace

V originále

V akademickém prostředí není praktickému vzdělávání sociálních pracovníků přiznáván vždy dostatečný status. Slovním spojením praktické vzdělávání označuji ty aktivity v rámci vzdělávání sociálních pracovníků, které ve vzdělávacím procesu využívají aplikovaného učení, například přímého pozorování, nácviku dovedností, supervidované provádění služeb. Jedná zpravidla o takové aktivity, které univerzitní vzdělávání nejvíce přibližují reálnému světu profese. V rámci vysokoškolské přípravy sociálních pracovníků roli média praktického vzdělávání sehrává zejména odborná praxe pod supervizí.

Anglicky

In the text I focus on inclusion of professional practice into social work education. I describe an example of actually realized project Centre of practical education which is implemented at the department of Social policy and Social work on Masaryk University in Brno. I support the idea of professional practice integration into educational program for social workers. In this context I consider some demands and conditions which are connected with the role of field instructor. The role of field instructor I account as a key role in the practice integrating model.