D 2007

COPING STRATEGIES IN ADOLESCENTS IN THE CONTEXT OF PSYCHOLOGY OF HEALTH (Preliminary research report)

PROKOPOVÁ, Alice

Základní údaje

Originální název

COPING STRATEGIES IN ADOLESCENTS IN THE CONTEXT OF PSYCHOLOGY OF HEALTH (Preliminary research report)

Název česky

COPINGOVÉ STRATEGIE U ADOLESCENTŮ V KONTEXTU PSYCHOLOGIE ZDRAVÍ (předběžné výzkumné sdělení)

Autoři

PROKOPOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant, domácí)
COPING STRATEGIES IN ADOLESCENTS IN THE CONTEXT OF PSYCHOLOGY OF HEALTH.

Vydání

1. vyd. Brno, School and health 21, od s. 273-280, 8 s. 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00050922

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-138-6

UT WoS

000264733100026

Klíčová slova česky

psychologie zdraví; ohrožující; zátěžové a krizové situace; preferované copingové strategie; podpora psychického zdraví

Klíčová slova anglicky

psychology of health; threatening; stressful and critical situations; preferred coping strategies; support of psychological health

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2012 08:53, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.

Anotace

V originále

In the following contribution, we submit a report of exploratory research, which is part of faculty-wide research project “School and Health for 21st Century”. At the moment, the research is in the phase of both quantitative and qualitative data analysis. In the present contribution, we include some of our preliminary findings. The goal of our research is to map situation which adolescents perceive as stressful and threatening, and focus on strategies adolescents use to cope with these demanding situation within the context of psychology of health. Given the focus of our research project, we anticipate interesting pedagogical and psychological implications for various target groups, i.a., for teachers in training.

Česky

V příspěvku předkládáme zprávu z exploračního výzkumu, který probíhá v rámci řešení fakultního výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. Století; výzkum je v současné době ve fázi jak kvantitativní tak kvalitativní analýzy dat. V textu uvádíme některé předběžné poznatky a zjištění. Výzkum mapuje situace, které vnímají adolescenti jako zátěžové a ohrožující, a zjišťuje strategie zvládání těchto situací v kontextu psychologie zdraví.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století