D 2008

CPV Video Study of English: Realised curriculum analysis in Czech lower-secondary classrooms.

NAJVAR, Petr

Základní údaje

Originální název

CPV Video Study of English: Realised curriculum analysis in Czech lower-secondary classrooms.

Název česky

CPV videostudie angličtiny: výzkum realizovaného kurikula na 2. stupni českých základních škol

Autoři

NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant)

Vydání

Göttingen, English Projects in Teaching and Research in Central Europe. REAL Studies 4. od s. 25-31, 7 s. 2008

Nakladatel

Cuvillier Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00025736

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-86727-664-1

Klíčová slova anglicky

video study; English as a foreign language; research on teaching

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 4. 6. 2009 16:49, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.

Anotace

V originále

Educational research in the Czech Republic in the past tended to concentrate on investigating the inputs (predispositions, attitudes) and outcomes (test results, acquired knowledge) of education, or the context and media (curricular documents, textbooks). Rarely has it aimed at exploring the complex process of education itself. The aim of this paper is to introduce the design and methodology of the research project CPV Video Study of English, which aims at analysing the process of teaching English as a foreign language in the Czech lower-secondary schools in its complexity, and which is being carried out at the Educational Research Centre (Centrum pedagogického výzkumu - CPV) of the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, Czech Republic.

Česky

Český pedagogický výzkum se v minulosti koncentroval na zkoumání vstupů (dispozice, postoje) a výstupů (výsledky testů, získané znalosti) vyučovacího procesu nebo na kontext a prostředky (kurikulární dokumenty, učebnice, klima). Výjimečně byla zkoumána procesuální dimenze výuky. cílem tohoto příspěvku je představit výzkumný design a metodologii výzkumného projektu CPV videostudie angličtiny, jehož cílem je analyzovat procesuální dimenzi výuky anglického jazyka na druhém stupni základních škol v České republice, a který je prováděn Centrem pedagogického výzkumu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání