D 2007

Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU)

PORTEŠOVÁ, Šárka a Lenka ŠAMÁNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU)

Název česky

Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU)

Název anglicky

Identification of gifted children (gifted with learning disabilities)

Autoři

PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant) a Lenka ŠAMÁNKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

BRNO, Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky, od s. 214 - 221, 7 s. 2007

Nakladatel

MSD, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00020888

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-7392-004-3

Klíčová slova anglicky

gifted

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 17:26, doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentovaná studie seznamuje čtenáře s problematikou tzv. dvakrát výjimečných dětí - tj. rozumově nadaných žáků s handicapem. Nejčastěji jde ve školním kontextu o spojení nadání se specifickou vývojovou poruchou učení. Příspěvek rovněž přináší syntézu základních pedagogických a pedagogicko-psychologických, empiricky ověřených, zahraničních postupů a opatření, jež jsou v edukační péči o tuto velmi specifickou populaci žáků, nejčastěji užívány a seznamuje čtenáře se situací v ČR.

Anglicky

The proposed study introduces the reader to the issue of the so called twice exceptional children i.e. intellectually gifted learners with a handicap. In the context of school, giftedness is most frequently combined with a specific learning disability. Moreover, the paper also presents a synthesis of empirically verified basic educational and educational psychological foreign procedures and measures, which are most used in educational care for this very specific population of learners, and it acquaints the reader with the situation in the Czech Republic

Návaznosti

GA406/06/0676, projekt VaV
Název: Rozumově nadané děti s dyslexií
Investor: Grantová agentura ČR, Rozumově nadané děti s dyslexií
MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti