PORTEŠOVÁ, Šárka a Lenka ŠAMÁNKOVÁ. Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU). In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. BRNO: MSD, s.r.o. s. 214 - 221, 7 s. ISBN 978-80-7392-004-3. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU)
Název česky Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU)
Název anglicky Identification of gifted children (gifted with learning disabilities)
Autoři PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant) a Lenka ŠAMÁNKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání BRNO, Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky, od s. 214 - 221, 7 s. 2007.
Nakladatel MSD, s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/07:00020888
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-7392-004-3
Klíčová slova anglicky gifted
Štítky gifted
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D., učo 2024. Změněno: 26. 3. 2010 17:26.
Anotace
Prezentovaná studie seznamuje čtenáře s problematikou tzv. dvakrát výjimečných dětí - tj. rozumově nadaných žáků s handicapem. Nejčastěji jde ve školním kontextu o spojení nadání se specifickou vývojovou poruchou učení. Příspěvek rovněž přináší syntézu základních pedagogických a pedagogicko-psychologických, empiricky ověřených, zahraničních postupů a opatření, jež jsou v edukační péči o tuto velmi specifickou populaci žáků, nejčastěji užívány a seznamuje čtenáře se situací v ČR.
Anotace anglicky
The proposed study introduces the reader to the issue of the so called twice exceptional children i.e. intellectually gifted learners with a handicap. In the context of school, giftedness is most frequently combined with a specific learning disability. Moreover, the paper also presents a synthesis of empirically verified basic educational and educational psychological foreign procedures and measures, which are most used in educational care for this very specific population of learners, and it acquaints the reader with the situation in the Czech Republic
Návaznosti
GA406/06/0676, projekt VaVNázev: Rozumově nadané děti s dyslexií
Investor: Grantová agentura ČR, Rozumově nadané děti s dyslexií
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 15:40