D 2007

Lingvistické a didaktické aspekty funkčně gramatického výzkumu

BRANDNER, Aleš

Základní údaje

Originální název

Lingvistické a didaktické aspekty funkčně gramatického výzkumu

Název česky

Lingvistické a didaktické aspekty funkčně gramatického výzkumu

Název anglicky

The Linguistic and Didactic Aspects of Functional Grammar Research

Autoři

BRANDNER, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Brno, Aktualnyje problemy obučenija russkomu jazyku VIII, od s. 61-67, 7 s. 2007

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00033322

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-4503-3

Klíčová slova anglicky

functional grammar linguistic aspects didactic aspects grammar research communicative aspect communicative needs language system ideografic Russian grammar

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2011 21:10, Mgr. Oxana Čmelíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Funkční gramatika se stala jedním z vůdčích směrů současné jazykovědy. V příspěvku je poukázáno na to, jak lze principy funkční gramatiky využít při výuce cizích jazyků, v případě ruštiny při výuce ruského jazyka jako jazyka cizího. Zmíněn je pokus o vytvoření funkční gramatiky ruštiny pro Čechy, která vznikla na katedře slavistiky Ostravské univerzity.

Anglicky

The author pleads for the necessity to describe a foreign language in a functional communicative aspect from the funmction (communicative needs) to the form (the linguistic means of expression of an idea). This approach is precedednecessarity by a brief survey of the language system in the direction from the form to its function. Then he presents a possible ideas how a practical university textbook of ideographic Russian grammar for Czech students.