2008
Metody práce s mapou a jejich využití ve výuce zeměpisu (CPV videostudie zeměpisu)
HÜBELOVÁ, DanaZákladní údaje
Originální název
Metody práce s mapou a jejich využití ve výuce zeměpisu (CPV videostudie zeměpisu)
Název anglicky
Method work with map and their usage in education geography (CPV videostudy of geography)
Autoři
HÜBELOVÁ, Dana
Vydání
Biologie-Chemie-Zeměpis, Praha, SPN, 2008, 1210-3349
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00033452
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
didactics elements; map; print maps; work method with map
Štítky
Změněno: 29. 3. 2010 09:34, PhDr. Dana Hübelová, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje jeden z dílčích výstupů zkoumání realizovaného kurikula ve výuce zeměpisu. Navazuje tak na články v předešlých číslech časopisu, které byly věnovány metodologii a dílčím výsledkům CPV videostudie zeměpisu. Příspěvek seznamuje čtenáře s typy map a s časovou dimenzí práce s mapou v souboru 50 hodin výuky zeměpisu na téma přírodní podmínky ČR v 8. ročnících ZŠ a nižších ročnících gymnázia. Prezentované metody práce s mapou jsou doplněny citacemi ukázek zadání v reálné výuce, které užívali učitelé ve sledovaných videohodinách.
Anglicky
Maps represents one of the most important didactics elements in geography education. Therefore is work with map typical and main method incident above all in geography education. Experimental project tool will be Video-records of 50 Geography lessons recorded on primary school on topic Natural Conditions in the Czech Republic. The aim of consist in differentiation of the work method with map, find out most often exploited maps in education proces, inclusive time dimension. Record indicant the map use in the majority of cases surveyed lessons. Analysis methods work with map pointed to that the dominate office expectant rather simple intellectual operation or memorial reproduction.