HÜBELOVÁ, Dana. Metody práce s mapou a jejich využití ve výuce zeměpisu (CPV videostudie zeměpisu). Biologie-Chemie-Zeměpis. Praha: SPN, 2008, roč. 17, č. 3, s. 153-156, 156 s. ISSN 1210-3349.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metody práce s mapou a jejich využití ve výuce zeměpisu (CPV videostudie zeměpisu)
Název anglicky Method work with map and their usage in education geography (CPV videostudy of geography)
Autoři HÜBELOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant).
Vydání Biologie-Chemie-Zeměpis, Praha, SPN, 2008, 1210-3349.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00033452
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky didactics elements; map; print maps; work method with map
Štítky didactics elements, map, print maps, work method with map
Změnil Změnila: PhDr. Dana Hübelová, Ph.D., učo 25392. Změněno: 29. 3. 2010 09:34.
Anotace
Příspěvek představuje jeden z dílčích výstupů zkoumání realizovaného kurikula ve výuce zeměpisu. Navazuje tak na články v předešlých číslech časopisu, které byly věnovány metodologii a dílčím výsledkům CPV videostudie zeměpisu. Příspěvek seznamuje čtenáře s typy map a s časovou dimenzí práce s mapou v souboru 50 hodin výuky zeměpisu na téma přírodní podmínky ČR v 8. ročnících ZŠ a nižších ročnících gymnázia. Prezentované metody práce s mapou jsou doplněny citacemi ukázek zadání v reálné výuce, které užívali učitelé ve sledovaných videohodinách.
Anotace anglicky
Maps represents one of the most important didactics elements in geography education. Therefore is work with map typical and main method incident above all in geography education. Experimental project tool will be Video-records of 50 Geography lessons recorded on primary school on topic Natural Conditions in the Czech Republic. The aim of consist in differentiation of the work method with map, find out most often exploited maps in education proces, inclusive time dimension. Record indicant the map use in the majority of cases surveyed lessons. Analysis methods work with map pointed to that the dominate office expectant rather simple intellectual operation or memorial reproduction.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 01:37