SOUKOPOVÁ, Jana. Hedonic Price Method: Racionality of Usage in the Czech Republic shown on example of surface winning. In Sustainable accounting and reporting on micro-economical and macro-economical level. 2008. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008, s. 82-88. ISBN 978-80-7395-081-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hedonic Price Method: Racionality of Usage in the Czech Republic shown on example of surface winning
Název česky Metoda hedonického oceňování - racionalita využití v ČR na příkladu povrchové těžby
Autoři SOUKOPOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2008. vyd. Pardubice, Sustainable accounting and reporting on micro-economical and macro-economical level, od s. 82-88, 7 s. 2008.
Nakladatel Univerzita Pardubice
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/08:00041963
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7395-081-1
Klíčová slova anglicky Hedonic price method; rationality; non-market methods; price; value
Štítky Hedonic price method, non-market methods, price, rationality, value
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Mgr. Jana Soukopová, Ph.D., učo 22882. Změněno: 30. 4. 2011 19:20.
Anotace
Appraisement of any goods (items, services) is usually done by offer and demand comparison, i.e. by comparing of the costs of creating the good (offer price) against the expected profit from its use (demand price). His comparison is being done in most of the goods in the private sector. However much more difficult is the appraisement of goods with non-existing markets (or imperfect ones), such is in the case of the various environmental goods and services. For appraisement of these environmental sources as well as for appraisement of the environmental damage and losses, the methods of non-market valuation are being used.
Anotace česky
Oceňování jakéhokoli statku (věci, služby) se uskutečňuje obvykle srovnáváním nabídky a poptávky, tedy srovnáváním nákladů na vytvoření statku (ceny nabídky) s očekávaným prospěchem z jeho užití (cenou poptávky). Toto srovnávání se provádí u většiny statků v soukromém sektoru. Mnohem obtížnější je však oceňování těch statků, pro něž trhy neexistují (nebo jsou nedokonalé), jako je tomu v případě řady statků a služeb životního prostředí. Pro oceňování těchto environmentálních zdrojů a ale také pro oceňování škod na životním prostředí a ztrátách těchto environmentálních zdrojů se používají metody mimotržního oceňování.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 22:27