2008
Vnímání hudebního díla
AUDYOVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Vnímání hudebního díla
Název anglicky
The Perception of a Musical Work
Autoři
AUDYOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Pedagogická orientace: odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti, Brno, Česká pedagogická společnost, 2008, 1211-4669
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00051004
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
perception of a musical work; listening; "language" of music; paradigm; listening test
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2012 17:30, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek "Vnímání hudebního díla" představuje několik základních tezí současné hudební sémiotiky v kontextu možné aplikace na výuku hudební výchovy na středních školách. Objasňuje principy hudebního "jazyka" (paradigmatu), jenž se v každé stylové i žánrové rovině liší, a stanovuje si "jazyk" Mozartova klasicismu jako východisko k uvědomělému poslechu hudebního díla. Rovněž je zde představena ojedinělá metoda, jež je určena k ověřování výsledků práce.
Anglicky
The article "The Perception of a Musical Work" introduces a few basic theses of the current music semiotics in the context of possible application in musical education at secondary schools. It clarifies the principles of the "language" of music (i. e. of a paradigm), which differs on every level of style and genre, and takes the "language" of Mozart's classicism as a base for conscions listening of a musical work. A unique method, which is aimed at the verification of the results of work, is presented in the article, as well.