ČECH, Tomáš. Możliwości udzielania specjalistycznej pomocy dzieciom z problemami edukacyjnymi oraz z trudnych środowisk społecznych w warunkach szkół czeskich. In Klim-Klimaszewska, A. (red.) Jazyk wspołczesnej pedagogiki 2. Siedlce: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, 2008, s. 73-78. ISBN 978-83-923928-3-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Możliwości udzielania specjalistycznej pomocy dzieciom z problemami edukacyjnymi oraz z trudnych środowisk społecznych w warunkach szkół czeskich
Název česky Možnosti odborné pomoci dětem s výchovně-vzdalávacími a sociálními problémy v podmínkách českých škol
Název anglicky Posibilities of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments
Autoři ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant).
Vydání Siedlce, Klim-Klimaszewska, A. (red.) Jazyk wspołczesnej pedagogiki 2, od s. 73-78, 6 s. 2008.
Nakladatel Wydawnictwo Akademii Podlaskiej
Další údaje
Originální jazyk polština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026316
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-83-923928-3-5
Klíčová slova anglicky Socially disadvantaged child; social disadvantage; school; social school environment; special needs assitance; social educationalist; Global educational program for elementary schools
Štítky school, social disadvantage, social educationalist, social school environment, socially disadvantaged child, special needs assitance
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 25. 8. 2008 12:04.
Anotace
Artykuł omawia możliwości fachowej pomocy dzieciom pokrzywdzonym edukacyjnie i socjalnie w warunkach czeskiej szkoły podstawowej odnośnie do transformacji (przemiany) czeskiego szkolnictwa podstawowego i wprowadzania Ogólnego Programu Edukacyjnego Wykształcenia Podstawowego. Analizuje również warunki możliwego wykorzystania w szkołach pedagogów socjalnych jako kwalifikowanych specjalistów na prewencję i rozwiązywanie problemów i niekorzyści socjalnych.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá aktuálními otázkami odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí s ohledem na zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.
Anotace anglicky
The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in basic schools.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 17:47