D 2008

Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU

JŮVA, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU

Název česky

Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU

Název anglicky

Structured teacher training in physical education at the Faculty of Sports Studies Masaryk University

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Plzeň, Redukce bariér při získávání učitelské kvalifikace, od s. 56–60, 5 s. 2008

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/08:00033818

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7043-697-4

Klíčová slova anglicky

teacher education; structured teacher training; innovations in teacher training; physical education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 15:37, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Příspěvek stručně charakterizuje především pedagogicko-psychologickou oblast strukturovaného studia učitelství tělesné výchovy (TV) na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity (FSpS MU). Vznik a rozvoj strukturované přípravy učitelů TV souvisí s koncepcí FSpS MU, jež od svého vzniku v roce 2002 akredituje všechny studijní obory ve strukturované podobě. Vzdělávání učitelů na FSpS MU dále reaguje na specifika učitelství TV i studentů tohoto oboru. Příspěvek současně přibližuje některá pozitiva strukturovaného studia učitelství a vybrané inovace přípravy učitelů TV na FSpS MU.

Anglicky

The paper briefly describes in particular educational and psychological segment of structured teacher education of physical education (PE) at the Faculty of Sports Studies Masaryk University (FSpS MU). The creation and development of structured teacher training in PE relates to the conception of FSpS MU. Since its foundation in 2002 the faculty accredits all fields of study in a structured form. Teacher education at FSpS MU responds to the specific requirements of teaching PE and students of this field. Further, the paper discusses several positive aspects of structured teacher education and selected innovations in teacher training in PE at FSpS MU.