D 2008

Výuka francouzské výslovnosti u žáků se specifickými poruchami učení

KYLOUŠKOVÁ, Hana and Zdeňka SCHEJBALOVÁ

Basic information

Original name

Výuka francouzské výslovnosti u žáků se specifickými poruchami učení

Name (in English)

Teaching French Pronunciation to Pupils with Specific Learning Difficulties

Authors

KYLOUŠKOVÁ, Hana and Zdeňka SCHEJBALOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností / Education of Pupils with Impaired Communication Ability, p. 67-83, 17 pp. 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-167-6

Keywords in English

pupil with specific learning difficulties; spoken language; pronunciation; speech understanding

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/6/2009 07:56, PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou výuky francouzského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Pozornost je věnována francouzské výslovnosti a metodám vhodným k překonávání obtíží s ní spojených. Jsou prezentovány vybrané francouzské hlásky a cvičení pro reedukaci.

In English

This article describes problems associated with teaching French language in classes with pupils of specific learning difficulties. It pays attention to difficulties of French pronunciation and to appropriate methods of re-education in pronouncing special vowels and consonants.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education