Detailed Information on Publication Record
2008
Výuka francouzské výslovnosti u žáků se specifickými poruchami učení
KYLOUŠKOVÁ, Hana and Zdeňka SCHEJBALOVÁBasic information
Original name
Výuka francouzské výslovnosti u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English)
Teaching French Pronunciation to Pupils with Specific Learning Difficulties
Authors
KYLOUŠKOVÁ, Hana and Zdeňka SCHEJBALOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností / Education of Pupils with Impaired Communication Ability, p. 67-83, 17 pp. 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-167-6
Keywords in English
pupil with specific learning difficulties; spoken language; pronunciation; speech understanding
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 24/6/2009 07:56, PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou výuky francouzského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Pozornost je věnována francouzské výslovnosti a metodám vhodným k překonávání obtíží s ní spojených. Jsou prezentovány vybrané francouzské hlásky a cvičení pro reedukaci.
In English
This article describes problems associated with teaching French language in classes with pupils of specific learning difficulties. It pays attention to difficulties of French pronunciation and to appropriate methods of re-education in pronouncing special vowels and consonants.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|