BRANDEJS, Michal, Jitka BRANDEJSOVÁ and Gustav NOVOTNÝ. E-learning at Masaryk University - Outcomes of Fruitful Effort. In ICETA 2008 Conference Proceedings. Košice: elfa s.r.o., 2008, 6 pp. ISBN 978-80-8086-089-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learning at Masaryk University - Outcomes of Fruitful Effort
Name in Czech Sklízení ovoce v e-learningu na Masarykově univerzitě
Authors BRANDEJS, Michal (203 Czech Republic, guarantor), Jitka BRANDEJSOVÁ (203 Czech Republic) and Gustav NOVOTNÝ (203 Czech Republic).
Edition Košice, ICETA 2008 Conference Proceedings, 6 pp. 2008.
Publisher elfa s.r.o.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/08:00033880
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-8086-089-9
Keywords in English E-learning; Masaryk University; Multimedia; Technical Support; Elportal; Service Center for E Learning; S-technician
Tags e-learning, elportál, Masaryk University, multimedia, s-technician, technical support
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ľuboš Lunter, učo 143320. Changed: 31/3/2010 11:34.
Abstract
E-learning has recently become part and parcel of university education. Not only does it effectively solve the problems stemming from the ever-increasing number of students, but it also enables the school staff to satisfy the present-day information needs and facilitates the teaching process by making it visual and more enjoyable. Masaryk University represents an innovator in the field of new information trends and in putting these into operation in the academic environment (rapid e-learning, e-learning applications integrated in the information system utilized for managing study-related records, project of e-technicians, etc.). The aforementioned efforts contribute to the good reputation the University enjoys and its popularity amongst those applying to it. This paper focuses on concrete outcomes of the deployment of e-learning technologies at Masaryk University, chiefly rapid e-learning, and exemplifies how these can be utilized in courses and other educational activities.
Abstract (in Czech)
E-learning se v univerzitním prostředí stává zcela běžnou potřebou. Pomáhá nejen zvládat navyšující se administrativní zatížení výuky spojené s rostoucími počty studentů, ale zároveň lze s jeho pomocí uspokojit náročné požadavky dnešních studentů na kvalitní informační servis a především poskytuje možnosti názornosti a vizuality pro vysvětlení obtížných pasáží nebo zpestření výuky. V podpoře nových trendů a jejich rychlého zavádění do každodenního akademického života je Masarykova univerzita (MU) inovátorem (rapid e-learning, elektronická podpora výuky jako přímá součást informačního systému pro podporu studia, projekty podpory tzv. IS-/e-/s-techniky apod.) a daří se jí z této strategie těžit kompetitivní výhodu, která se mimo jiné projevuje v rostoucí prestiži univerzity a popularitě mezi uchazeči o studium. Proto se příspěvek zaměřuje na konkrétní důsledky strategie plošného nasazení e-learningu na Masarykově univerzitě ve formě tzv. rapid e-learningu a představuje možnosti a vyspělost systému v příkladech konkrétních kurzů nebo e-learningových aktivit.
Links
LA 168, research and development projectName: Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Účast ČR ve výzkumném sdružení ERCIM
PrintDisplayed: 26/4/2024 10:10