JANÍKOVÁ, Marcela. Interaktionsmuster im (Sport)unterricht: Präsentation eines Forschungsprojekts. (Patterns of Interaction in the Physical Education: Presentation of Research Project). In SEEBAUER, Renate. Lehrer/-innenbildung in Europa. Wien: LIT Verlag, 2008, p. 78-83. ISBN 978-3-7000-0826-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Interaktionsmuster im (Sport)unterricht: Präsentation eines Forschungsprojekts.
Name in Czech Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: prezentace výzkumného projektu
Name (in English) Patterns of Interaction in the Physical Education: Presentation of Research Project
Authors JANÍKOVÁ, Marcela (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Wien, Lehrer/-innenbildung in Europa. p. 78-83, 6 pp. 2008.
Publisher LIT Verlag
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/08:00024964
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-3-7000-0826-2
Keywords in English interaction; pattern of interaction; video study; physical education
Tags interaction, pattern of interaction, Physical Education, video study
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D., učo 22233. Changed: 17/12/2008 22:03.
Abstract
Einer der wichtigsten Unterrichtsfaktoren ist die Interaktion zwischen Lehrperson und Schülern. Jede Lehrperson benutzt ihre spezifische Interaktionsmuster, die die konkrete Gestalt erst in Verbindung mit konkretem Verhalten in der Klasse gewinnen. Im folgenden Beitrag wird ein Forschungsprojekt zum Thema Interaktion im Unterricht vorgestellt. Zuerst werden die theoretischen Ausgangspunkte charakterisiert und dann wird das methodologische Vorgehen vorgestellt.
Abstract (in Czech)
Jeden z nejdůležitějších faktorů ovlivňující výuku je interakce mezi učitelem a žáky. Každý učitel používá specifické interakční vzorce, které se dotvářejí teprve v souvislosti s konkrétním chováním učitele i žáků ve třídě. V tomto příspěvku je představen výzkumný projekt k problematice interakce ve výuce. Nejdříve budou prezentována teoretická východiska, potom metodologický postup.
Abstract (in English)
One of the most importent factors in Education is the Interaction between Teacher and Pupils. Every Teacher use specific Patterns of Interaction. These are modifed in dependence on concrete Clasroom Behavior. In this article there are presented theoretical backgrounds and methodological procedure of the Research Project to the Problematic of Interaction in Education.
Links
GP406/08/P252, research and development projectName: Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců
Investor: Czech Science Foundation, Typology of Physical Education Teachers depending on their patterns of interaction
PrintDisplayed: 26/4/2024 11:27