JANÍKOVÁ, Marcela. Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu. In FRANIOK, Petr a Dana KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: MU, 2008, s. 105-111. ISBN 978-80-210-4752-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu.
Název anglicky Interaction Patterns in the Physical Education: Presentation of the Research Project
Autoři JANÍKOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Učitel a žák v současné škole. od s. 105-111, 7 s. 2008.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/08:00024977
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-4752-5
Klíčová slova anglicky interaction; communication; interaction style; interaction patterns; systemic approach to interaction and communication; interpersonal behaviour; teachers; pupils/students
Štítky communication, interaction, interaction patterns, interaction style, interpersonal behaviour, pupils/students, teachers
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D., učo 22233. Změněno: 17. 12. 2008 21:58.
Anotace
Učitel a žáci se při výuce vzájemně ovlivňují. Toto vzájemné ovlivňování (interakce) se významnou měrou podílí na výsledcích výuky. Na základě vlastností osobnosti učitele a jeho pojetí výuky uplatňuje každý učitel osobité interakční vzorce, které se ještě dotváří v souvislosti s konkrétním chováním a jednáním určité třídy, resp. žáků. V příspěvku představujeme design výzkumného projektu GA ČR, jehož cílem je analyzovat a popsat interakční vzorce učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ. Teoretický základ výzkumu je ukotven v systémovém pojetí interakce a komunikace a v Learyho teorii interpersonálního chování.
Anotace anglicky
The teacher and pupils influence each other in the classroom. This influencing (interaction) defines to a certain extent the results of teaching and learning. Based on their personal characteristics and their beliefs about teaching, each teacher uses individual interaction patterns that then differ when applied to particular pupils in particular classes. This paper presents the design of a GA ČR research project that aims at a description and analysis of interaction patterns of lower secondary Physical Education teachers. The theoretical basis of the project lies in the systemic approach to interaction and communication and in Learys theory of interpersonal behaviour.
Návaznosti
GP406/08/P252, projekt VaVNázev: Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců
Investor: Grantová agentura ČR, Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 05:02