KONEČNÁ, Věra. Self-concept of the intellectually gifted children - sex differences. In 11th International Conference of European Council for High Ability in Prague. 2008. ISBN 978-80-7387-172-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Self-concept of the intellectually gifted children - sex differences
Název česky Sebepojetí rozumově nadaných dětí - pohlavní rozdíly
Název anglicky Self-concept of the intellectually gifted children - sex differences
Autoři KONEČNÁ, Věra.
Vydání 11th International Conference of European Council for High Ability in Prague, 2008.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-7387-172-7
Klíčová slova anglicky self-concept; giftedness; sex differences
Štítky giftedness, self-concept, sex differences
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Věra Konečná, Ph.D., učo 14655. Změněno: 27. 10. 2008 09:54.
Anotace
The literature concerning the social and emotional development of the gifted children is very extensive and the self-concept of the gifted children is one of the most often researching area. It results in huge amount of contrary findings. There is no conclusive agreement whether social and emotional problems are more common by the gifted children. In a similar way in the issue of the differences between gifted girls and boys self-concept researchers reach distinct conclusions. The results of our reasearch are in accordance with that studies which find girls higher self-concept. These significant differences are related to the domains of the social acceptance, physical appearance and behavioral conduct. In all these areas girls evaluate themselves better than boys. In the group of non-gifted children the situation differs. The girls reach higher rates only in the domain of behavioral conduct. Such a consistent result in both groups probably matches the social reality-girls are 'good', 'calm', 'adaptable' and they have less behaviour problems than boys.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 18:32