ŠMAHEL, David, Lukáš BLINKA and Ondřej LEDABYL. Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character. CyberPsychology & Behavior. New York: Mary Ann Liebert, Inc., 2008, vol. 2008, No 11, p. 715-718. ISSN 1094-9313.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Playing MMORPGs: Connections between Addiction and Identifying with a Character
Name in Czech Hraní MMORPG: vztahy mezi závislostí a identifikací s postavou
Authors ŠMAHEL, David (203 Czech Republic, guarantor), Lukáš BLINKA (203 Czech Republic) and Ondřej LEDABYL (203 Czech Republic).
Edition CyberPsychology & Behavior, New York, Mary Ann Liebert, Inc. 2008, 1094-9313.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Impact factor Impact factor: 1.295
RIV identification code RIV/00216224:14230/08:00026615
Organization unit Faculty of Social Studies
UT WoS 000261620500019
Keywords in English MMORPG; games; player; addiction; youth; adolescence
Tags addiction, adolescence, games, MMORPG, player, youth
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D., učo 3068. Changed: 1/7/2009 12:24.
Abstract
Addiction to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyberpsychology, mainly for its potentially negative impact on the social lives of young people. In our study, we focus on some aspects of youth and adolescent addiction to MMORPGs. We investigated connections between players and their game characters and examined if, and in what ways, player relationship to their character affected potential addiction. Players attitude to their characters seems to play a specific role, since players who tend to be addicted view their characters as being superior and more often wish to be like their characters in their real lives. Our research also confirmed that younger players are generally more prone to addiction.
Abstract (in Czech)
Závislost na online "role-playing" hrách je jedním z nejdiskutovanějších aspektů současné kyberpsychologie, především pro potenciálně negativní vliv závislosti na životy mladých. V naší studii se zaměřujeme na některé aspekty závislosti na MMORPG u mladých a adolescentů. Zkoumali jsme vztahy mezi hráčem a jeho herní postavou a ptali jsme se, zda a jakým způsobem vztah hráče k postavě ovlivňuje potenciální závislost. Hráčův postoj k jeho postavě hraje specifickou roli, hráči se sklony k závislosti vidí svoji postavu jako mocnější a častěji si přejí být jako jejich herní postava i v reálném životě. Náš výzkum také potvrdil, že mladší hráči mají větší sklony k potenciální závislosti.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 1/5/2024 12:57