KYLOUŠKOVÁ, Hana. Comment faciliter la lecture des textes littéraires en classe de langue. Lingua viva. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2008, roč. 2008, č. 7, s. 25-32. ISSN 1801-1489.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Comment faciliter la lecture des textes littéraires en classe de langue
Název česky Jak usnadnit čtení literárních textů v jazykové třídě
Název anglicky How to Facilitate the Lecture of Literary Texts in Foreign Language Class
Autoři KYLOUŠKOVÁ, Hana.
Vydání Lingua viva, České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2008, 1801-1489.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky foreign language teaching - literature
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Změněno: 12. 11. 2008 07:55.
Anotace
En classe de langue, la lecture occupe une place importante car la compréhension écrite est l une des compétences nécessaires pour acquérir la compétence de communication. Aussi la lecture des textes littéraires est-elle irremplaçable parce que le document littéraire relie la langue enseignée a une utilisation pratique offrant une riche palette de sujets pour inciter les apprenants a la lecture. L article présente quelques problemes généraux concernant la recherche des approches qui facilitent la lecture littéraire en classe de langue, apprivoisent les apprenants, soutiennent leur motivation, améliorent leur compétence de lecture et développent leur compétence communicative. Tout d abord, il mentionne des facteurs qui influencent la compréhension du texte littéraire et, ensuite, il présente quelques stratégies de lecture et des méthodes de travail avec un document littéraire en classe de langue.
Anotace česky
Literární text je neoddělitelnou součástí procesu osvojování cizího jazyka. Kromě estetického a emocionálního zážitku se totiž podílí na rozvoji komunikativní kompetence žáků ve všech jejích složkách. Článek nejprve upozorňuje na faktory, které usnadňují nebo naopak brání porozumění textu, dále traktuje obecnou problematiku týkající se čtení v cizojazyčné výuce. Aby čtení textu v cizím jazyce bylo účinné a žákům se usnadnilo jeho pochopení, musí se postupovat systematicky. Doporučuje se proto rozdělit práci s textem na několik etap, z nichž nejdůležitější sou příprava na čtení, vlastní čtení a využití textu.
Anotace anglicky
Literature plays an important role in teaching foreign languages. It not only initiates the artistic and esthetic understanding but also supports and develops communicative competence in the learners. Literature is a specific form of communication and through the text it provides the possibilities of varied interaction patterns among learners and a teacher. The aim of this work is the utilization of a literary text in foreign language teaching. This article describes problems associated with the utilization of a literary text in foreign language teaching.
VytisknoutZobrazeno: 17. 8. 2024 10:28