BOČKOVÁ, Barbora. Možnosti komunikace s dětmi a žáky s vývojovou dysfázií. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2008, s. 39-39, 10 s. ISBN 978-807315-167-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti komunikace s dětmi a žáky s vývojovou dysfázií
Název anglicky The Ways of Communication with Childrens and Pupils with Developmental Dysphasia
Autoři BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, od s. 39-39, 10 s. 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026810
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-807315-167-6
Klíčová slova anglicky developmental dysphasia; communication; parent of child/pupil with developmental dysphasia; speech therapist; teacher; support of communication
Štítky communication, developmental dysphasia, speech therapist, support of communication, teacher
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D., učo 67483. Změněno: 10. 12. 2008 10:24.
Anotace
Tématem stati je problematika vývojové dysfázie - v návaznosti na symptomatologii této formy narušené komunikační schopnosti je prezentován komunikační proces a jeho změny mezi dysfatickým dítětem a jeho nejbližším okolím, zmíněna je také důležitost spolupráce logopedam rodičů a pedagogických pracovníků, doplněná o praktické rady, které mohou komunikaci s dětmi či žáky se specificky narušeným vývojem řeči usnadnit.
Anotace anglicky
The topic of the article is problematics of the developmental dysphasia - presents the symptomatology also mentions the communication process and its modifications between the child with developmental dysphasia end its family and school environment. The importance of the cooperation of the speechtherapist and the family including the teacher of pupil with developmental dysphasia is mentioned too. In fine there are presented the practical advises to make the communication with the children or the pupils with specific language impairment easier.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:10