NAJVAROVÁ, Veronika. Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy. In In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, s. 461-468. ISBN 978-80-7041-287-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy
Název anglicky Research on Reading Strategies of Primary School Pupils
Autoři NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant).
Vydání Hradec Králové, In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy, od s. 461-468, 8 s. 2008.
Nakladatel Gaudeamus
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026836
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7041-287-9
Klíčová slova anglicky reading literacy; reading strategies; research; qualitative approach
Štítky qualitative approach, reading literacy, reading strategies, research
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Změněno: 19. 12. 2008 10:59.
Anotace
Příspěvek seznamuje s výzkumem čtenářské gramotnosti žáků primární školy, jehož cílem bylo zjistit, které faktory ovlivňují rozvoj čtenářské gramotnosti žáků a jaký je její stav. Abychom získali hlubší vhled do problematiky čtenářské gramotnosti a faktorů, které ji ovlivňují, rozšířili jsme zkoumání kvantitativní roviny čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy o použití metod kvalitativního přístupu. Zkoumáním vybraných žáků (extrémních případů) jsme mohli popsat čtenářské strategie, které používají různě zdatní čtenáři. V příspěvku popisujeme vybrané výsledky výzkumu čtenářských strategií.
Anotace anglicky
The paper introduces the reading literacy research, that we carried out among primary-school pupils. In order to achieve a better insight into the problem of reading literacy and the factors that influence its development we used the qualitative research approach as well as the quantitative one. By analysing selected pupils (extreme cases) it was possible for us to describe reading strategies that are used by readers of different proficiencies. Results of the reading strategies research is being presented in this paper.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 20:18