2009
Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games
BRÁZDIL, Tomáš, Václav BROŽEK, Antonín KUČERA a Jan OBDRŽÁLEKZákladní údaje
Originální název
Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games
Název česky
Kvalitativní dosažitelnost ve stochastických BPA hrách
Autoři
BRÁZDIL, Tomáš (203 Česká republika), Václav BROŽEK (203 Česká republika), Antonín KUČERA (203 Česká republika, garant) a Jan OBDRŽÁLEK (203 Česká republika)
Vydání
Freiburg, Germany, Proceedings of the 26th International Symposium on Theoretical Aspects of Computer Science, od s. 207-218, 12 s. 2009
Nakladatel
IBFI Schloss Dagstuhl
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/09:00034252
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-939897-09-5
ISSN
UT WoS
000293868600002
Klíčová slova anglicky
stochastic games; reachability; BPA
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2010 09:09, doc. Mgr. Jan Obdržálek, PhD.
V originále
We consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `>0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determined in both NP and coNP. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively.
Česky
Uvažujeme třídu nekonečně stavových her generovaných bezstavovými zásobníkovými automaty (nebo ekvivalentně 1-východovými rekurzivními stavovými automaty), kde výherní podmínka je zadána regulární množinou cílových konfigurací a kvalitativním omezením pravděpodobnosti ">0" nebo "=1". Cílem jednoho hráče je maximalizovat pravděpodobnost dosažení cílové množiny, aby bylo omezení kladené na tuto pravděpodobnost splněno, zatímco cílem druhého hráče je opak. Dokázali jsme, že určování vítěze takové hry patří jak do složitostní třídy NP, tak do coNP. Dále jsme dokázali, že množiny výherních konfigurací jsou regulární pro každého z hráčů, a popsali jsme algritmy pro výpočet příslušných konečných automatů. Závěrem jsme dokázali že výherní strategie mohou být efektivně zadány.
Návaznosti
MSM0021622419, záměr |
| ||
1M0545, projekt VaV |
|