ŠVEC, Vlastimil. Moje cesta k pedagogickým znalostem. Pedagogická orientace. 2007, roč. 17, č. 4, s. 43-60. ISSN 1211-4669.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Moje cesta k pedagogickým znalostem
Název česky Moje cesta k pedagogickým znalostem
Název anglicky My way to pedagogical knowledge
Autoři ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant).
Vydání Pedagogická orientace, 2007, 1211-4669.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00025110
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky implicit pedagogical knowledge; pedagogical condition; pedagogical knowledge; pedagogical skills; professional skills; research of pedagogical skills and knowledge; students conception (theory) of teaching; skills
Štítky implicit pedagogical knowledge, pedagogical condition, pedagogical knowledge, pedagogical skills, professional skills, skills
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc., učo 190. Změněno: 21. 12. 2008 08:46.
Anotace
Autor reflektuje důležité mezníky své cesty k pedagogickým znalostem. Na jejím začátku bylo zkoumání studentova a učitelova pojetí výuky a utváření profesních dovedností studentů, které vyústilo do výzkumu pedagogických dovedností a implicitních pedagogických znalostí. V současné době autor výzkumně rozpracovává (se svými spolupracovníky) problematiku rozvíjení pedagogické kondice budoucích učitelů a sociálních pedagogů. Většina autorových výzkumů i publikovaných studií byla spojena s řešením grantových projektů. V nich spolupracoval s kolegy z různých pracovišť a svými doktorandy.
Anotace anglicky
The author reflects on important landmarks on his road to pedagogical knowledge. At its the beginning there was a research of students and teachers conception (theory) of teaching and developing professional skills of students which led to the research of pedagogical skills and implicit pedagogical knowledge. At present, in his research the author (with his fellow workers) deals with the problems of developing pedagogical condition of future teachers and social pedagogues. The majority of authors research and published studies has been connected with solving grant projects. In these projects the author cooperated with his colleagues form a number of universities and institutions and with his PhD students.
Návaznosti
GA406/06/1571, projekt VaVNázev: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 22:49