2007
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
PITNEROVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Název česky
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Název anglicky
Hearing-Impaired Child in a Hearing Environment
Autoři
PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Dilemata speciální pedagogiky, od s. 171-181, 11 s. 2007
Nakladatel
MSD
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00051080
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-012-8
Klíčová slova česky
sluchové postižení; komunikace; řeč; formy komunikace; rodinná péče
Klíčová slova anglicky
hearing-impairment; communication; speech; communication techniques; family care; personality;
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2012 10:03, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Komunikace působí na celkový vývoj osobnosti, na chování, na mezilidské vztahy, na začlenění jedince do společnosti. Výchova a vzdělání dětí s vadou sluchu závisí na volbě správné formy komunikace mezi nimi a jejich rodiči. Za výběr nejvhodnější techniky má zodpovědnost nejčastěji matka. Ale má při tomto rozhodování dostatek informací? Výsledky výzkumu o tom, jak se rodiče dívají na možnost použití znakového jazyka u dětí nedoslýchavých.
Anglicky
Education of children with a hearing impairment depends on a right choice of communication means between the child and its parents. The mother is usually responsible for this choice. Does she have enough information for choosing? The results have been obtained during a research, how do parents see the option to use the sign-language with hard of hearing children.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|