C 2007

Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě

PITNEROVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě

Název česky

Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě

Název anglicky

Hearing-Impaired Child in a Hearing Environment

Autoři

PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Dilemata speciální pedagogiky, od s. 171-181, 11 s. 2007

Nakladatel

MSD

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00051080

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-012-8

Klíčová slova česky

sluchové postižení; komunikace; řeč; formy komunikace; rodinná péče

Klíčová slova anglicky

hearing-impairment; communication; speech; communication techniques; family care; personality;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2012 10:03, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Komunikace působí na celkový vývoj osobnosti, na chování, na mezilidské vztahy, na začlenění jedince do společnosti. Výchova a vzdělání dětí s vadou sluchu závisí na volbě správné formy komunikace mezi nimi a jejich rodiči. Za výběr nejvhodnější techniky má zodpovědnost nejčastěji matka. Ale má při tomto rozhodování dostatek informací? Výsledky výzkumu o tom, jak se rodiče dívají na možnost použití znakového jazyka u dětí nedoslýchavých.

Anglicky

Education of children with a hearing impairment depends on a right choice of communication means between the child and its parents. The mother is usually responsible for this choice. Does she have enough information for choosing? The results have been obtained during a research, how do parents see the option to use the sign-language with hard of hearing children.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání