PITNEROVÁ, Pavla. Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě (Hearing-Impaired Child in a Hearing Environment). In MÜHLPACHR, Pavel. Dilemata speciální pedagogiky. 1st ed. Brno: MSD. p. 171-181. ISBN 978-80-7392-012-8. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Name in Czech Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Name (in English) Hearing-Impaired Child in a Hearing Environment
Authors PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Dilemata speciální pedagogiky, p. 171-181, 11 pp. 2007.
Publisher MSD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00051080
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-012-8
Keywords (in Czech) sluchové postižení; komunikace; řeč; formy komunikace; rodinná péče
Keywords in English hearing-impairment; communication; speech; communication techniques; family care; personality;
Tags communication, communication techniques, family care, hearing-impairment, personality, Speech
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 27/3/2012 10:03.
Abstract
Komunikace působí na celkový vývoj osobnosti, na chování, na mezilidské vztahy, na začlenění jedince do společnosti. Výchova a vzdělání dětí s vadou sluchu závisí na volbě správné formy komunikace mezi nimi a jejich rodiči. Za výběr nejvhodnější techniky má zodpovědnost nejčastěji matka. Ale má při tomto rozhodování dostatek informací? Výsledky výzkumu o tom, jak se rodiče dívají na možnost použití znakového jazyka u dětí nedoslýchavých.
Abstract (in English)
Education of children with a hearing impairment depends on a right choice of communication means between the child and its parents. The mother is usually responsible for this choice. Does she have enough information for choosing? The results have been obtained during a research, how do parents see the option to use the sign-language with hard of hearing children.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 16/4/2024 13:17