ŠIMBEROVÁ, Zuzana. Conditions of workplace learning as perceived by employees in a Czech company. In Education-line database. Leeds: University of Leeds, 2008, s. 1-10.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Conditions of workplace learning as perceived by employees in a Czech company
Název česky Podmínky učení očima zaměstnanců českého podniku
Autoři ŠIMBEROVÁ, Zuzana.
Vydání Leeds, Education-line database, od s. 1-10, 10 s. 2008.
Nakladatel University of Leeds
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky non-formal and informal learning; workplace learning; workplace learning; organizational culture and climate; learning environment
Štítky learning environment, non-formal and informal learning, organizational culture and climate, workplace learning
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Jana Neubertová, učo 109420. Změněno: 15. 4. 2010 16:10.
Anotace
Workplace learning and in-company training represent important elements of further education and lifelong learning. It is a topic often discussed in recent decades. Although learning and competence development in the workplace including its conditions are often explored abroad, there are little to no resources nor information about in-company learning in the Czech Republic. Our study has been inspired by extensive research of learning environments (e.g. Ellström in Antonacopoulou, 2006, Evans et al., 2006, Rainbird et al., 2004, etc.) and we've focused on a deep and thorough analysis of the environment (psycho-social, material) of a large enterprise in relation to workplace learning. This report deals with the conditions of learning in the workplace as employees perceive them. It makes part of the author's doctoral thesis and presents basic outcomes.
Anotace česky
Učení a vzdělávání v podniku tvoří významnou součást dalšího vzdělávání a potažmo celoživotního učení. V zahraničí je učení a rozvoj kompetencí včetně jejich podmínek předmětem výzkumů, u nás však je zdrojů a informací velmi málo. Tento výzkum byl inspirován mnoha výzkumy učebního prostředí (př. Ellström in Antonacopoulou, 2006, Evans et al., 2006, Rainbird et al., 2004 atd.) a zaměřuje se na analýzu prostředí v souvislosti s učením v podniku. Příspěvek je součástí disertační práce autorky a představuje základní výsledky.
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 12:31