MUŽÍK, Vladislav. Relationship between Project and Realization Form of Curriculum in Physical Education at Primary School. In ŘEHULKA, Evžen. Contemporary School Practice and Health Education. 1. vyd. Brno: MSD, s. r. o., 2008, s. 59-75, 16 s. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-042-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Relationship between Project and Realization Form of Curriculum in Physical Education at Primary School
Název česky Vtah mezi projektovou a realizační formou kurikula v tělesné výchově na základní škole
Autoři MUŽÍK, Vladislav.
Vydání 1. vyd. Brno, Contemporary School Practice and Health Education, od s. 59-75, 16 s. School and Health 21, 2008.
Nakladatel MSD, s. r. o.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-042-5
Klíčová slova anglicky curriculum; elementary school; physical education; health education
Štítky curriculum, Elementary school, health education, Physical Education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 9. 7. 2009 08:57.
Anotace
The aim of this contribution is to compare the projected curriculum of physical education with practical implementation of physical education in schools. The research method is a questionnaire survey that covers a group of students in the 1st year of secondary school, i.e. the group of fresh graduates from elementary school. The results point to an apparent disharmony between projected (health oriented) and implemented curriculum of physical education. The results also bring topical piece of information about the respondents' relation to exercising activities. Acquired information could be a starting point for the possible curriculum amendment, for the preparation of physical education teachers or for the relevant steps in school practice. The contribution emphasises that physical education in elementary school should be directed at the students' health literacy improvement.
Anotace česky
Cílem kapitoly je porovnat projektované kurikulum tělesné výchovy s praktickou realizací tělesné výchovy na školách. Výzkumnou metodou je dotazníkové šetření provedené na výběrovém souboru studentů 1. ročníku středních škol, tj. na souboru čerstvých absolventů základní školy. Výsledky naznačují, že v tělesné výchově existuje patrný nesoulad mezi projektovaným (zdravotně orientovaným) a realizovaným kurikulem. Stať přináší také aktuální poznatky o vztahu respondentů k pohybu a pohybovým aktivitám. Získané poznatky mohou být východiskem jak pro případnou úpravu kurikula, tak i pro přípravu učitelů tělesné výchovy či pro příslušná opatření ve školské praxi. Kapitola zdůrazňuje, že je třeba tělesnou výchovu na základní škole více zaměřit na zlepšení zdravotní gramotnosti žáků.
Návaznosti
IAA7025403, projekt VaVNázev: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 04:41