ČECH, Tomáš. Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí. In Franiok, P.; Knotová, D. (ed.) Učitel a žák v současné škole. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 316-324. ISBN 978-80-210-4752-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí
Název česky Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí
Název anglicky Reform of the Czech schools and intervention to children behaviour problems
Autoři ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Franiok, P.; Knotová, D. (ed.) Učitel a žák v současné škole, od s. 316-324, 9 s. 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00027442
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4752-5
Klíčová slova anglicky School; social school environment; reform of the Czech schools; special needs assitance; social educationalist; Global educational program for elementary schools
Štítky school, social educationalist, social school environment, special needs assitance
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 15. 1. 2009 19:21.
Anotace
Příspěvek se zabývá aktuální analýzou situace v českých základních školách v návaznosti na předcházení a řešení problémového chování dětí. Vychází z přístupu a konkrétních poznatků realizace preventivních aktivit, kompetentnosti odborných pracovníků (školního metodika prevence, výchovného poradce ad.) a hledá možný prostor ke zlepšení určitých nedostatků. Zásadním krokem, mj. i ve vztahu k prevenci rizikového chování, se jeví reforma českého školství a zavádění Rámcového vzdělávacího programu do škol. Důležité jsou rovněž prvotní zkušenosti z výuky podle aktuálně vytvořených školních vzdělávacích programů, a to s ohledem na možnou implementaci témat prevence nežádoucího chování dětí prostřednictvím vzdělávacích konkrétních oblastí a průřezových témat.
Anotace anglicky
The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in basic schools.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:18