VLČKOVÁ, Kateřina. Interindividuální rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu). In SVATOŠ, Tomáš a Daniela VRABCOVÁ. 16. konference ČAPV. 2008. ISBN 978-80-7041-958-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interindividuální rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu).
Název anglicky Interindividual differencies in using FLLS (research report)
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina.
Vydání 16. konference ČAPV, 2008.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7041-958-8
Klíčová slova anglicky learning strategies; research
Štítky learning strategies, research
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 23. 1. 2009 18:59.
Anotace
Výzkum interindividuálních rozdílů v učení se cizím jazykům - zejména mezi pokročilými a začátečníky. Strategie učení coby soubory postupů užívané k usnadnění získávání, zapamatování, vybavení a užití informací (Wenden, Rubin 1987) představují základní komponentu kompetence k učení (srov. RVP ZV 2004). Inventářové šetření zjišťovalo, zda a jak se používání strategií učení liší u pokročilých a začátečníků, tj. v závislosti na dosažené úrovni znalosti jazyka a míře roz-voje jednotlivých cizojazyčných dovedností. Zkoumány byly strategie paměťové, kognitivní, kompenzační, metakognitivní, afektivní a sociální (Oxford 1990). Ukazuje se, že pokročilejší žáci používají zkoumané strategie učení signifikantně více. Používají také některé odlišné strategie než začátečníci a používají strategie kvalitnějším způsobem.
Anotace anglicky
The article focuses on interindividual differences in using foreign language learning strategies (FLLS) at upper secondary comprehensive school in the Czech Republic and compares advanced learners and beginners in their strategic behaviour. The inventory SILL (Oxford 1990) which investigates memory strategies, cognitive, compensatory, metacognitive, social and affective strategies, was applied. Advanced learners used significantly more FLLS than beginners, they also used different strategies. Advanced learners used before all significantly more cognitive strategies, also metacognitive and social strategies. Advanced learners from our sample seemed to be more active and practice the language often, were self-reflective, had more analytical approach to FL learning and built upon their current knowledge.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:03