JAKUBEC, Ondřej. Renesanční epitaf jako médium konfesijní identity v prostředí předbělohorské Chrudimi. Památník Tomáše Lvíka Domažlického (1616) a Salomeny Francové z Liblic (1619) jako historicko-antropologický pramen. Theatrum historiae 3. Sborník prací Katedry historických věd Fakulty filozofické Univerzity Pardubice. Pardubice, 2008, roč. 2008, č. 3, s. 65-84, 19 s. ISSN 1802-2502.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Renesanční epitaf jako médium konfesijní identity v prostředí předbělohorské Chrudimi. Památník Tomáše Lvíka Domažlického (1616) a Salomeny Francové z Liblic (1619) jako historicko-antropologický pramen
Název česky Renesanční epitaf jako médium konfesijní identity v prostředí předbělohorské Chrudimi. Památník Tomáše Lvíka Domažlického (1616) a Salomeny Francové z Liblic (1619) jako historicko-antropologický pramen
Název anglicky Renaissance epitaph as medium of confessional identity in the Chrudim before 1620. Monument of Tomáš Lvík Domažlický (1616) a Salomena Francová z Liblic (1619) as soutrce of historical-anthropology
Autoři JAKUBEC, Ondřej (203 Česká republika, garant).
Vydání Theatrum historiae 3. Sborník prací Katedry historických věd Fakulty filozofické Univerzity Pardubice, Pardubice, 2008, 1802-2502.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00034781
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Chrudim; epitaphs; Matouš Radouš; renaissance painting; confession; confessional identity; visual media; commemoration
Štítky Chrudim, commemoration, Confession, confessional identity, epitaphs, Matouš Radouš, renaissance painting, visual media
Změnil Změnil: prof. Mgr. Ondřej Jakubec, Ph.D., učo 108186. Změněno: 24. 1. 2009 12:38.
Anotace
Příspěvek je věnován konkrétnímu monumentu - epitafu chrudimského měšťana, díla chrudimského malíře Matouše Radouše. Práce naznačuje, že epitafy mohou být interpretovány nejen jako umělecká díla, ale i jako svébytné historiko-antropologické prameny, které díky své originální ikonografii naznačují možnou konfesní orientaci objednavatele.
Anotace anglicky
The article focuses on an epitaph of one Chrudim citizen before 1620 - a work of Matouš Radouš, a painter of the town Chrudim. The study suggests taht epitaphs should be interpreted not only as works of art but due to their specific iconography tehy can also serve as special historical-anthropological sources informinag us about confessional identity of commissioners.
VytisknoutZobrazeno: 22. 6. 2024 22:26