STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁ. Třídní učitel z pohledu svých žáků (Form teacher from his pupils point of view). In Premeny školy a učitelskej profesie. první. Bratislava: Občianske združenie V4, 2008, p. 43-49. ISBN 978-80-969504-1-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Třídní učitel z pohledu svých žáků
Name (in English) Form teacher from his pupils point of view
Authors STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic).
Edition první. Bratislava, Premeny školy a učitelskej profesie. p. 43-49, 7 pp. 2008.
Publisher Občianske združenie V4
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027614
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-969504-1-6
Keywords in English a class; form teacher; educational activities; pupils' opinions; primary school; secondary school
Tags a class, educational activities, form teacher, primary school, pupils' opinions, secondary school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc., učo 211. Changed: 31/3/2010 11:25.
Abstract
Studie obsahuje výsledky dotazníkového šetření, ve kterém byly zjišťovány názory žáků na výchovné činnosti třídních učitelů. V této souvislosti jsme se zaměřili především na otázky, jak žáci vnímají význam funkce třídního učitele a které z jeho činností a vlastností nejvíce oceňují. Výzkumná data byla získána od 248 respondentů, žáků ZŠ a SŠ. Výsledky výzkumné sondy mohou být využity v pregraduálních i postgraduálních formách studia učitelství pro základní a střední školy.
Abstract (in English)
The study presents the results of a questionnaire based research in which there was an affort to obtain pupils' opinions concerning form teachers activities that enhance and solidify a number of health leading social relationships in a class. To fulfill this goal we focused on pupils' reception correlating with form teacher pupils and form teacher-parents modes of communication, and furthermore with the options of solving of pupils' problems thorough the whole of period of study and also with other problems of school and out of the school pupils activities. The data were acquired from 248 respondents the primary school pupils and of secondary level of education. The results of research will be also used in everyday run of pre graduate programs aimed at the prospective primary/secondary education teachers.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 19/7/2024 17:21