ŠPAČEK, David. Kvalita řízení kvality a možné problémy praxe CAF. In Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2009, s. 210-221, 11 s. ISBN 978-80-7399-657-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvalita řízení kvality a možné problémy praxe CAF
Název anglicky Quality of quality management and potential issues of CAF in practice
Autoři ŠPAČEK, David (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru, od s. 210-221, 11 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/09:00029189
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7399-657-4
Klíčová slova anglicky Public administration modernization; quality management; CAF
Štítky CAF, Public administration modernization, quality management
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. David Špaček, Ph.D., učo 77120. Změněno: 2. 2. 2009 08:53.
Anotace
Aktuální součástí modernizace veřejné správy v České republice je řízení kvality, které má zdokonalit její službu veřejnosti a zabezpečit, aby veřejné služby byly účelnější a byly poskytovány pro uživatele přátelštějším způsobem. Současné přístupy k řízení kvality předpokládají rozvoj kultury, která by umožňovala a podporovala komunikaci a propojení veřejné správy s potenciálně dotčenými subjekty a zahrnovala rovněž pravidelné vyhodnocování jejich spokojenosti. Praxe nástrojů řízení kvality ve veřejné správě vedla k diskuzím o kvalitě vlastního řízení kvality. Článek představuje body této diskuze, které se týkají implementace v české veřejné správě populárního nástroje CAF. Diskutované nedostatky zahrnují i možné problémy jeho praxe v souvislosti s participací potenciálně dotčených subjektů a vyhodnocováním jejich spokojenosti. Příspěvek je dílčím výstupem práce na projektu Grantové agentury ČR Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (č. 402/07/1486).
Anotace anglicky
Quality management is among the current trends of public administration modernization in the Czech Republic aiming at improving of its service to citizens. It tries to ensure that public services are delivered more friendly and in the fit for purpose manner. Current approaches to quality management presumes development of culture which enables and facilitates communication and networking of public administration and its stakeholders and which also includes continuous evaluation of stakeholders satisfaction. Practices of quality management instruments in public administration have led to diskussions about the quality of quality management itself. The paper introduces points of such discussions which concern implmenetation of CAF that is among the most popular quality management instruements in Czech public administration. Discussed issues contain also possible problems of stakeholders participation and evaluation of stakeholders satisfaction. The research, the partial results of which are presented in this article, was carried out within the framework of the project of the Czech Science Foundation no. 402/07/1486
Návaznosti
GA402/07/1486, projekt VaVNázev: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Grantová agentura ČR, Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 17:53