ŠKAPA, Radoslav a Eva ŠVANDOVÁ. Tvorba hodnoty v dodavatelsko-odběratelských vztazích a její typy. In Jedlicka, P. Hradecké ekonomické dny 2009. Ekonomický rozvoj a management regionů. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2009, s. 313-319. ISBN 978-80-7041-227-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tvorba hodnoty v dodavatelsko-odběratelských vztazích a její typy
Název anglicky Value creation in buayer-seller relationships and its forms
Autoři ŠKAPA, Radoslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva ŠVANDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2009. Ekonomický rozvoj a management regionů, od s. 313-319, 7 s. 2009.
Nakladatel Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/09:00057169
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7041-227-5
UT WoS 000310659200046
Klíčová slova česky Dodavatelsko-odběratelské vztahy; desk research; hodnota a tvorba hodnoty
Klíčová slova anglicky Buyer-seller relationships; desk research;value and value creation
Štítky desk research, value, value creation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 22. 4. 2013 13:51.
Anotace
Žádná z organizací nevlastní všechny zdroje nezbytné k uspokojení požadavků svých zákazníků. Organizace jsou závislé na zdrojích, které jim poskytují dodavatelé a jsou tedy nuceny utvářet s nimi obchodní vztahy, které vedou k tvorbě sítí mezi podniky. Cílem našeho článku je prozkoumat existenci přímých a nepřímých funkcí vztahů při tvorbě hodnoty. Analýza je provedena na dvou skupinách podnikových spoluprací, a to spolupracích, které vedly ke stabilizaci podniku a spolupracích podněcujících další rozvoj. Dva typy spoluprací naplňovaly odlišné přímé a nepřímé funkce
Anotace anglicky
Economic performance of a company does not depend on the company itself, but on its relationships to other subjects and the ability to create value from such relationships. Paradigm shift in management towards network perspective goes hand in hand with new understanding of value and value-creation process. In our article we try to identify direct and indirect ways of how value is created in relationships. Beside that, we also analyse two different kinds of relationships to prove that relationships, which stimulate further development of companies, create value more indirectly than relationships, which just support economical stability of companies.
Návaznosti
GA402/05/0795, projekt VaVNázev: Identifikace sektorových klastrů v regionu jižní Moravy
Investor: Grantová agentura ČR, Identifikace sektorových klastrů v regionu jižní Moravy
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 14:09