D 2007

Výskyt anxiozity u dětí

PACHOLÍK, Viktor

Základní údaje

Originální název

Výskyt anxiozity u dětí

Název anglicky

The Appearance of Anxiozity of Children

Autoři

PACHOLÍK, Viktor (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vydání. Brno, Sport a kvalita života 2007, 4 s. 2007

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/07:00035138

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-4435-7

Klíčová slova anglicky

school age children; anxiosity; city; country

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 14:01, Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.

Anotace

V originále

Úzkostné poruchy jsou jedny z nejčastějších duševních poruch, se kterými se můžeme setkat. Podle studie, která proběhla ve Spojených státech (Kessler a kol. In Praško, 2005), téměř polovina obyvatel trpí během svého života nějakou duševní poruchou. Nejčastěji se jedná o závislosti na návykových látkách (26,6 %), na druhém místě jsou úzkostné poruchy (24,9 %) a na třetím afektivní poruchy (19,3 %) Zvláště děti, u kterých se psychika teprve formuje, jsou velmi náchylné na nepříznivé vlivy okolí. Škola představuje naprostou změnu každodenní náplně; mění se hlavní činnost, stále více je vyžadována pozornost dítěte atd. Spolu s nevhodným přístupem pedagoga, příp. rodičů může školní prostředí přispět ke vzniku a rozvoji anxiozních pocitů. V rámci pilotní studie, která je součástí disertační práce autora, proběhl výzkum anxiozity u dětí školního věku. Příspěvek poskytuje výsledky tohoto výzkumu spolu s grafickým zpracováním a komentářem.

Anglicky

Anxiety disorders represent one of the most common mental disorders we may encounter. According to a study conducted in the USA (Kessler et al, In Praško, 2005), well-nigh half of the population suffers from some mental disease during their life. Drug addictions (26,6 %), anxiety disorders (24,9 %) and affective disorders (19,3 %) appear the most commonly. Especially children, whose psyche is only being formed, are particularly susceptible towards the negative external impacts. School represents an absolute change of every-day regime; the main activity of the day is altered, the attention is required, etc. In company with an unsuitable approach of the teacher or parents, the school environment may often lead to the origin and development of anxiety feelings. Within the pilot study, which is a part of the author s dissertation, a research has been conducted in school age children. The paper presents the results of the research together with a graphic processing and commentary.