OPATŘILOVÁ, Dagmar. Analýza překážek integrace žáků s tělesným postižením v základních školách (Analysis of Impediments in Integration of Pupils with Physical Disability in Primary School). Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2009, vol. 133, No 3, p. 17-20. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza překážek integrace žáků s tělesným postižením v základních školách
Name in Czech Analýza překážek integrace žáků s tělesným postižením v základních školách
Name (in English) Analysis of Impediments in Integration of Pupils with Physical Disability in Primary School
Authors OPATŘILOVÁ, Dagmar.
Edition Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy, Brno, PdF MU, 2009, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) integrace; žák s tělesným postižením; materiální překážky integrace; organizační překážky; integrace
Keywords in English Integration; pupil with physical disability; material impediments; organizational impediments
Tags integration, material impediments, organizational impediments, pupil with physical disabiliy
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Changed: 26/10/2009 14:22.
Abstract
Článek se zabývá analýzou překážek integrace žáků s tělesným postižením, kteří jsou integrování v základních školách.
Abstract (in English)
The article focuses on the analysis of impediments of integration of pupils with physical disabilities educated in mainstream schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/7/2024 08:19