JANÍKOVÁ, Věra. Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts (Quality of Foreign Language Teaching). In Dosahování a hodnocení kvality ve výuce cizích jazyků. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts
Name in Czech Kvalita cizojazyčné výuky
Name (in English) Quality of Foreign Language Teaching
Authors JANÍKOVÁ, Věra.
Edition Dosahování a hodnocení kvality ve výuce cizích jazyků. 2009.
Other information
Original language German
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výuka cizích jazyků; kvalita; metody; principy; učitelské kompetence
Keywords in English foreign language teaching; quality; methods; principles; competences of teacher
Tags competences of teacher, foreign language teaching, methods, principles, Quality
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 29/6/2009 08:52.
Abstract
Es ist heutzutage unumstritten, dass im multikulturellen Raum Europas die sprachlichen Kenntnisse eine entscheidende Rolle spielen. In diesem Zusammenhang wird gerade die Frage nach der Qualität des Fremdsprachenunterrichts intensiv diskutiert. Da aber der Prozess des Fremdsprachenlehrens und -lernens durch seine Mehrdimensionalität gekennzeichnet wird, weist auch seine Qualität mehrere Facetten auf, die in einem kurzen Statement thematisiert werden.
Abstract (in Czech)
V současné multikulturní Evropě jsou znalosti cizích jazyků nepostradatelné. I v této souvislosti je pozornost stále více věnována kvalitě jazykové výuky. Příspěvek poukazuje na vícedimenzionalitu pojmu kvalita učení a vyučování cizího jazyka a jeho vybrané aspekty blíže charakterizuje.
Abstract (in English)
Nowadays, it is undisputable that language knowledge plays a crucial role in the multicultural Europe. Regarding this matter, the issue of quality in foreign language teaching is being debated on intensely. The process of learning foreign languages, however, is specific for its multidimensionality, and therefore, also the quality of it shows various facets which are discussed in the present paper.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/4/2024 02:59