2009
Literární komunikace v jazykové třídě
KYLOUŠKOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Literární komunikace v jazykové třídě
Název česky
Literární komunikace v jazykové třídě
Název anglicky
Literatury Communication in Foreign Language Teaching
Autoři
KYLOUŠKOVÁ, Hana
Vydání
29. celostátní seminář k teoretickým základům didaktiky cizích jazyků, 2009
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
literatura; komunikace; cizí jazyk
Klíčová slova anglicky
literatury; communication; foreign language
Štítky
Změněno: 17. 6. 2009 10:22, PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
V originále
Hlavní přednáška na semináři se zaobírala otázkou, jak pracovat s literárním textem a jak ho využít nejenom pro jeho literární hodnotu, ale také jako podklad ke komunikativním a kreativním účelům. Nejprve byla traktována problematika literární komunikace, která je ve výuce obohacena o další činitele, tj. o učitele a žáka, dále literární text, jeho specifičnost a interkulturní význam a obtíže, které jsou spojené s jeho výběrem a interpretací. Nakonec bylo nastíněno několik možností, jak s literárním textem pracovat v hodině cizího jazyka.
Anglicky
The reading deals with different methodological aspects of using literary texts in language teaching. Several approaches are discussed, namely the survey of theoretical principles underlying the topic, methodological steps that are to be taken when working with the text and a selection of appropriate reading text samples.