p 2009

Literární komunikace v jazykové třídě

KYLOUŠKOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Literární komunikace v jazykové třídě

Název česky

Literární komunikace v jazykové třídě

Název anglicky

Literatury Communication in Foreign Language Teaching

Autoři

KYLOUŠKOVÁ, Hana

Vydání

29. celostátní seminář k teoretickým základům didaktiky cizích jazyků, 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

literatura; komunikace; cizí jazyk

Klíčová slova anglicky

literatury; communication; foreign language
Změněno: 17. 6. 2009 10:22, PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.

Anotace

V originále

Hlavní přednáška na semináři se zaobírala otázkou, jak pracovat s literárním textem a jak ho využít nejenom pro jeho literární hodnotu, ale také jako podklad ke komunikativním a kreativním účelům. Nejprve byla traktována problematika literární komunikace, která je ve výuce obohacena o další činitele, tj. o učitele a žáka, dále literární text, jeho specifičnost a interkulturní význam a obtíže, které jsou spojené s jeho výběrem a interpretací. Nakonec bylo nastíněno několik možností, jak s literárním textem pracovat v hodině cizího jazyka.

Anglicky

The reading deals with different methodological aspects of using literary texts in language teaching. Several approaches are discussed, namely the survey of theoretical principles underlying the topic, methodological steps that are to be taken when working with the text and a selection of appropriate reading text samples.