SEDLÁČEK, Milan. Proaktivní přístup podniku v evropském prostoru. In Actual marketing's trends in theory and praxis. Žilina: Fakulta riadenia a informatiky Žilinská univerzita v Žiline. 6 s. 2008. ISBN 978-80-8070-964-8. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proaktivní přístup podniku v evropském prostoru
Název česky Proaktivní přístup podniku v evropském prostoru
Název anglicky Enterprise's Proactive Approach in the European Environment
Autoři SEDLÁČEK, Milan (203 Česká republika, garant).
Vydání Žilina, Actual marketing's trends in theory and praxis, 6 s. 2008, 2008.
Nakladatel Fakulta riadenia a informatiky Žilinská univerzita v Žiline
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/08:00036870
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-8070-964-8
Klíčová slova česky EU, konkurenceschopnost, proaktivní přístup, okolní prostředí
Klíčová slova anglicky EU; competitiveness; proactive approach; external environment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ing. Milan Sedláček, Ph.D., učo 100029. Změněno: 13. 9. 2010 21:28.
Anotace
Článek se zabývá změnou přístupu českých a slovenských podniků ke svému okolnímu prostředí po rozšíření Evropské unie v roce 2004, kdy se EU stala jedním z klíčových faktorů konkurenceschopnosti podniku. Pro podniky se stalo nezbytné být aktivním hráčem, který je schopen anticipovat budoucí vývoj evropské legislativy a současně spolupracovat s mnoha různými subjekty za účelem prosazení vlastního zájmu. Současná tuzemská teorie managementu však doposud adekvátně nepostihla tuto změnu v přístupu podniků ke svému okolí, a proto tento článek poskytuje základní vhled do dané problematiky a uvozuje možné přístupy k výzkumu tohoto fenoménu.
Anotace anglicky
This article deals with the new situation of Czech and Slovak enterprises after EU enlargement in the year 2004 when European governance became one of the crucial factors of competitiveness at the European market. Logical reaction to this fact was change of enterprises approach to their external environment. Enterprises have to be active actors which are able to predict future development of European legislation, to cooperate with many different organizations and to carry their proposals. Todays Czech management theory but dont correspond to this new proactive approach. Therefore this article introduces certain methods which could be used to study this new trend in business management.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:52