GREGAR, Tomáš and Jakub VAŠÍČEK. Anotace dat pro e-learning (E-learning data annotation). In Sborník pátého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2008. 1st ed. Brno: Masaryk University. 6 pp. ISBN 978-80-210-4613-9. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Anotace dat pro e-learning
Name in Czech Anotace dat pro e-learning
Name (in English) E-learning data annotation
Authors GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Jakub VAŠÍČEK (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Sborník pátého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2008, 6 pp. 2008.
Publisher Masaryk University
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/08:00028627
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-210-4613-9
Keywords (in Czech) E-learning 2.0; výuka; metadata, sémantika; tagování
Keywords in English E-learning 2.0; learning; metadata; semantics; tagging
Tags E-learning 2.0, learning, metadata, semantics, tagging
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Changed: 28/10/2009 15:40.
Abstract
Tento příspěvek stručně představuje problematiku přípravy dat (zvláště obrazových) v~elektronických výukových materiálech a problémy, které jsou způsobeny nutností získat sémantiku dokumentu. V~rámci řešení nás pak seznamuje s~poloautomatickým systémem Iris, jehož cílem je nalézání a ukládání sémantiky obrazů pro lepší využití v elektronicky podporované výuce. Jsou představeny také postupy a rozšíření tohoto systému využívající tzv. human computing pro využití dobrovolné práce lidských uživatelů k řešení některých složitých problémů.
Abstract (in English)
This paper describes in short the data preprocessing issue in the e-learning documents. The semantics acquiring issues are also mentioned. As a result it introduces the semiautomatic system called Iris. Also the designed processes to utilize the human computing in the issue of searching and storing the semantics of the picture documents in e-learning are described.
Links
1ET208050401, research and development projectName: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
PrintDisplayed: 19/4/2024 20:18