C 2009

Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením

DOLEŽALOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením

Název česky

Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením

Název anglicky

Analyse of attitudes of university teachers towards the tertiary education of hearing-impaired students at university.

Autoři

DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Mühlpachr, P. (ed.) Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky, od s. 45-54, 10 s. Publikace Pd-22/09-02/58, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037227

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4951-2

Klíčová slova česky

sluchově postižený neslyšící komunikace sluchově postižených odezírání znakový jazyk tlumočník znakového jazyka vzdělávání osob se sluchovým postižením v České republice terciární vzdělávání poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami

Klíčová slova anglicky

hearing impaired deaf communication of persons with hearing impairment lip reading sign language
Změněno: 4. 2. 2010 10:36, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky autorčiny disertační práce, která je zaměřena na problematiku terciárního vzdělávání studentů se sluchovým postižením, jeho specifika, komunikační techniky užívané mezi vyučujícími na vysoké škole a studenty se sluchovým postižením. Dominantním cílem provedeného výzkumu bylo analyzovat postoje vysokoškolských učitelů na všech fakultách Masarykovy univerzity k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením a vytvoření manuálu základních postupů jednání se studentem se sluchovým postižením na vysoké škole.

Anglicky

This paper presents results of the dissertational thesis, which is focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university.