2009
Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením
DOLEŽALOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením
Název česky
Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením
Název anglicky
Analyse of attitudes of university teachers towards the tertiary education of hearing-impaired students at university.
Autoři
DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Mühlpachr, P. (ed.) Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky, od s. 45-54, 10 s. Publikace Pd-22/09-02/58, 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037227
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4951-2
Klíčová slova česky
sluchově postižený neslyšící komunikace sluchově postižených odezírání znakový jazyk tlumočník znakového jazyka vzdělávání osob se sluchovým postižením v České republice terciární vzdělávání poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky
hearing impaired deaf communication of persons with hearing impairment lip reading sign language
Změněno: 4. 2. 2010 10:36, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje výsledky autorčiny disertační práce, která je zaměřena na problematiku terciárního vzdělávání studentů se sluchovým postižením, jeho specifika, komunikační techniky užívané mezi vyučujícími na vysoké škole a studenty se sluchovým postižením. Dominantním cílem provedeného výzkumu bylo analyzovat postoje vysokoškolských učitelů na všech fakultách Masarykovy univerzity k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením a vytvoření manuálu základních postupů jednání se studentem se sluchovým postižením na vysoké škole.
Anglicky
This paper presents results of the dissertational thesis, which is focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university.