BUDŇÁK, Jan. Deutschsprachige Kurzprosa der Gegenwart an der Pädagogischen Fakultät: ein Unterrichtsvorschlag. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, 2009, roč. 2, č. 2, s. 26-34. ISSN 1803-4411.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Deutschsprachige Kurzprosa der Gegenwart an der Pädagogischen Fakultät: ein Unterrichtsvorschlag
Název česky Současná krátká próza v němčině a její výuka na PdF MU
Název anglicky Classes of Contemporary German Fiction at PdF MU
Autoři BUDŇÁK, Jan.
Vydání Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-4411.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky contemporary fiction; short fiction; German as a foreign language; course design; e learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Jan Budňák, Ph.D., učo 187769. Změněno: 15. 12. 2009 09:22.
Anotace
Der Beitrag stellt einen Unterrichtsvorschlag zur deutschsprachigen Gegenwartsliteratur vor, so wie sie an einer Pädagogischen Fakultät unterrichtet werden kann. Zugleich stellt der Text den methodischen Ertrag des FRVS-Entwicklungsprojektes Nr. 1356/2009 dar
Anotace česky
Na menších cizojazyčných katedrách Pedagogických fakult se zřídka věnuje pozornost specializovaným literárním tématům. V případě nejnovější krátké prózy má však toto opomenutí za následek ztrátu potenciálně velmi atraktivního zdroje pro nácvik čtenářské kompetence studentů, ale i jejich chuti číst (a nakonec i předávání tohoto postoje jejich budoucím žákům). Příspěvek tedy nabízí možný scénář zacházení s krátkou současnou prózou v kurzech na PdF. Současně je metodologickým shrnutím projektu FRVS/1356/2009.
Anotace anglicky
How to handle contemporary literature is not the competence that has been stressed in university teacher training in the Czech Republic. Such neglect means, however, losing a potent source of reading skill training as well as the students and their future pupils desire to read. The paper gives a possible course design for the contemporary short German fiction, aimed at students of German language at Faculties of Education. At the same time, it is the methodical resume of a FRVS project (FRVS/1356/2009).
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 01:09