VOLEK, Jaromír. Seriózní nebo bulvární? Vybraná profesní dilemata editorů českých seriózních deníků. In Magál, S., Mistrík, M., Solík, M: Masmediálna komunikácia a realita. I. Trnava, Slovenská republika: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM. s. 47-62, 15 s. ISBN 978-80-8105-125-8. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Seriózní nebo bulvární? Vybraná profesní dilemata editorů českých seriózních deníků
Název česky Seriózní nebo bulvární? Vybraná profesní dilemata editorů českých seriózních deníků
Název anglicky Serious or Tabloid? The Selected Professional Dilemmas of Czech Newspaper Editors
Autoři VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant).
Vydání I. Trnava, Slovenská republika, Magál, S., Mistrík, M., Solík, M: Masmediálna komunikácia a realita, od s. 47-62, 15 s. 2009.
Nakladatel Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/09:00029742
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-8105-125-8
Klíčová slova česky komercionalizace editoři editoriální politika,čtenářské vzorce tabloidizace
Klíčová slova anglicky commercialization Czech editors editorial politics reading taste tabloidization
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 6. 1. 2010 12:45.
Anotace
Studie popisuje profesní strategie, které užívají čeští editoři ve vztahu procesu bulvarizace tzv. seriózních médií.
Anotace anglicky
Czech newspaper editors still face a persistent dilemma after the transformation of the Czech media system at the end of the last century. They are confronted with a significantly accelerated process of commercialization in the entire media sector. Coping with this process is not easy for many of them. The presented paper is based upon the research project - Czech newspaper editors which was undertaken between June-August 2007. The main objective of this study was to show how Czech newspaper editors changed their editorial strategy after the collapse of the former media system in the 1990s and to what extent they have adapted to the pressure of economic rationalization and the commercialization of the media sector. The second objective was to describe criteria that editors instinctively use to evaluate what readers want to consume.
Návaznosti
GA403/02/0136, projekt VaVNázev: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
Investor: Grantová agentura ČR, Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 18:02