KOLEJKA, Jaromír. Postindustriální krajina - staronový fenomén českých zemí z pohledu zeměpisce. Biologie, chemie, zeměpis. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, a.s., 2010, roč. 19, č. 1, s. 44-49. ISSN 1210-3349.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postindustriální krajina - staronový fenomén českých zemí z pohledu zeměpisce
Název česky Postindustriální krajina - staronový fenomén českých zemí z pohledu zeměpisce
Název anglicky Post-industrial landscape - traditional phenomenon of Czech lands from geographer´s viewpoint
Autoři KOLEJKA, Jaromír (203 Česká republika, garant).
Vydání Biologie, chemie, zeměpis, Praha, SPN - pedagogické nakladatelství, a.s. 2010, 1210-3349.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00040479
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky geografické vzdělávání - krajina - typologie - terénní výuka
Klíčová slova anglicky geography education - landscape - typology - field work
Štítky post-industrial landscape
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc., učo 1107. Změněno: 19. 1. 2010 19:13.
Anotace
Průmyslové dědictví je představováno nejen jednotlivými objekty a stavbami, ale také rozmanitými terénními tvary, vodními útvary, komunikacemi apod. Jejich územní koncentrace tvoří areály postindustriální krajiny. Budoucnost postindustriálních krajin není jasná a školní geografové - učitelé zeměpisu mohou přispět ke správnému rozhodování o jejich osudu. Mohou mj. zajistit inventarizaci objektů a ploch, provést jejich hodnocení, navrhnout řešení pro jejich lepší budoucnost využitím geografických znalostí. Současně mohou svým žákům a studentům nabídnout jistou formu "bezpečného dobrodružství" při studiu tohoto zvláštního druhu historického a přírodního dědictví.
Anotace anglicky
The industrial heritage is represented not only by a number of individual buildings and other construction, but also by various land forms, water bodies, road, rails etc. Their territorial concentrations form areas of a post-industrial landscape. Their future is not clear and school geographers can contribute to correct decision making. They are able to provide the object/area inventory, its value assessment, using geographic knowledge suggest ideas about its better fate. At the same time, geography teachers can promote some kind of safe adventure during the research of this kind of historical and natural heritage to their pupils and students.
Návaznosti
IAA300860903, projekt VaVNázev: Osud české postindustriální krajiny
Investor: Akademie věd ČR, Osud české postindustriální krajiny
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 02:10