2009
Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením.
DOLEŽALOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením.
Název česky
Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením.
Název anglicky
Attitudes of University Teachers to Tertiary Education of Students with Hearing Impairments.
Autoři
DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 16 s. 2009
Nakladatel
Masarykva univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038853
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky
sluchově postižený, neslyšící, komunikace sluchově postižených, odezírání, znakový jazyk, tlumočník znakového jazyka, vzdělávání osob se sluchovým postižením v České republice, terciární vzdělávání, poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami.
Klíčová slova anglicky
Education of pupils with hearing impairment in the Czech Republic tertiary education counselling for persons with special education needs
Změněno: 4. 2. 2010 11:07, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumného šetření zaměřeného na problematiku terciárního vzdělávání studentů se sluchovým postižením, jeho specifika a komunikační techniky užívané mezi vyučujícími na vysoké škole a studenty se sluchovým postižením. Dominantním cílem provedeného výzkumu bylo analyzovat postoje vysokoškolských učitelů na všech fakultách Masarykovy univerzity k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením a vytvoření manuálu základních postupů jednání se studentem se sluchovým postižením na vysoké škole.
Anglicky
This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university. This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university. This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university. This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|