Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením.
DOLEŽALOVÁ, Lenka. Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením. In VÍTKOVÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1. vyd. Brno: Masarykva univerzita, 2009, 16 s. ISBN 978-80-7315-188-1. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením. |
Název česky | Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením. |
Název anglicky | Attitudes of University Teachers to Tertiary Education of Students with Hearing Impairments. |
Autoři | DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant). |
Vydání | 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 16 s. 2009. |
Nakladatel | Masarykva univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/09:00038853 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-7315-188-1 |
Klíčová slova česky | sluchově postižený, neslyšící, komunikace sluchově postižených, odezírání, znakový jazyk, tlumočník znakového jazyka, vzdělávání osob se sluchovým postižením v České republice, terciární vzdělávání, poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami. |
Klíčová slova anglicky | Education of pupils with hearing impairment in the Czech Republic tertiary education counselling for persons with special education needs |
Změnil | Změnila: PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D., učo 29868. Změněno: 4. 2. 2010 11:07. |
Anotace |
---|
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumného šetření zaměřeného na problematiku terciárního vzdělávání studentů se sluchovým postižením, jeho specifika a komunikační techniky užívané mezi vyučujícími na vysoké škole a studenty se sluchovým postižením. Dominantním cílem provedeného výzkumu bylo analyzovat postoje vysokoškolských učitelů na všech fakultách Masarykovy univerzity k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením a vytvoření manuálu základních postupů jednání se studentem se sluchovým postižením na vysoké škole. |
Anotace anglicky |
---|
This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university. This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university. This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university. This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 24. 9. 2024 20:37