D 2010

CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence

ZERZOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence

Název česky

CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence

Název anglicky

CPV Video Study of English: Analysis of teaching culture and interculutral communicative competence

Autoři

ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant)

Vydání

Ostrava, Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV, od s. 299-306, 8 s. 2010

Nakladatel

Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00043356

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7368-769-4

Klíčová slova česky

videostudie; CPV videostudie anglického jazyka; výuka reálií; interkulturní komunikativní kompetence; pozorování výuky; kategoriální systém

Klíčová slova anglicky

video study; CPV Video Study of English; teaching culture; intercultural communicative competence; observing teaching; system of categories

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2010 11:53, Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek stručně představuje projekt CPV videostudie anglického jazyka. Detailněji se věnuje popisu přístupů k výuce reálií a jejich pozorování v hodinách anglického jazyka se zvláštním zaměřením na pozorování rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence. Příspěvek představuje kategoriální systém navržený pro pozorování výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka natočených v rámci projektu CPV videostudie anglického jazyka a ukázky transkriptů reprezentující jednotlivé kategorie kategoriálního systému, které se ve vzorku 79 hodin, natočených v 7. a 8. ročnících základních škol Jihomoravského, Olomouckého a Zlínského kraje vyskytly.

Anglicky

The contribution briefly introduces the project of CPV Video Study of English. It focuses in more detail on the description of the planned analysis of the approaches to teaching culture and their observation in English classes with special focus on observing enhancing the intercultural communicative competence. It introduces the system of categories developed for observing teaching intercultural communicative competence in English classes videotaped in the project of CPV Video Study of English and examples of transcript extracts representing the categories present in the sample of 79 lessons videotaped in the 7th and 8th grades of elementary schools in Jihomoravský, Zlínský and Olomoucký regions.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání