2010
CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence
ZERZOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence
Název česky
CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence
Název anglicky
CPV Video Study of English: Analysis of teaching culture and interculutral communicative competence
Autoři
ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant)
Vydání
Ostrava, Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV, od s. 299-306, 8 s. 2010
Nakladatel
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00043356
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7368-769-4
Klíčová slova česky
videostudie; CPV videostudie anglického jazyka; výuka reálií; interkulturní komunikativní kompetence; pozorování výuky; kategoriální systém
Klíčová slova anglicky
video study; CPV Video Study of English; teaching culture; intercultural communicative competence; observing teaching; system of categories
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2010 11:53, Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.
V originále
Příspěvek stručně představuje projekt CPV videostudie anglického jazyka. Detailněji se věnuje popisu přístupů k výuce reálií a jejich pozorování v hodinách anglického jazyka se zvláštním zaměřením na pozorování rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence. Příspěvek představuje kategoriální systém navržený pro pozorování výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka natočených v rámci projektu CPV videostudie anglického jazyka a ukázky transkriptů reprezentující jednotlivé kategorie kategoriálního systému, které se ve vzorku 79 hodin, natočených v 7. a 8. ročnících základních škol Jihomoravského, Olomouckého a Zlínského kraje vyskytly.
Anglicky
The contribution briefly introduces the project of CPV Video Study of English. It focuses in more detail on the description of the planned analysis of the approaches to teaching culture and their observation in English classes with special focus on observing enhancing the intercultural communicative competence. It introduces the system of categories developed for observing teaching intercultural communicative competence in English classes videotaped in the project of CPV Video Study of English and examples of transcript extracts representing the categories present in the sample of 79 lessons videotaped in the 7th and 8th grades of elementary schools in Jihomoravský, Zlínský and Olomoucký regions.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|