JAGOŠOVÁ, Lucie. Muzejní pedagog - kompetence, vzdělávání, úskalí. Online. In Lukáčová, Marcela (ed.). Čo letí v múzejnej pedagogike. Vzdelávanie a výchova v múzeách na Slovensku : Zborník príspevkov z celoslovenskej konferencie organizovanej v dňoch 26. - 27. október 2009 v Bratislave. 1. vyd. Bratislava: Slovenské národné múzeum, 2010. s. 33-39. ISBN 978-80-8060-252-9. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Muzejní pedagog - kompetence, vzdělávání, úskalí
Název česky Muzejní pedagog - kompetence, vzdělávání, úskalí
Název anglicky Museum educator - competencies, education, stumbling blocks
Autoři JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 1. vyd. Bratislava, Čo letí v múzejnej pedagogike. Vzdelávanie a výchova v múzeách na Slovensku : Zborník príspevkov z celoslovenskej konferencie organizovanej v dňoch 26. - 27. október 2009 v Bratislave, od s. 33-39, 7 s. 2010.
Nakladatel Slovenské národné múzeum
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00044069
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-8060-252-9
Klíčová slova česky muzejní pedagog; muzejní pedagogika; kompetence; vzdělávání
Klíčová slova anglicky museum educator; museum education; competencies; education
Štítky RIV-OK
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD., učo 56041. Změněno: 14. 4. 2011 16:10.
Anotace
Muzea jako kulturní a paměťové instituce jsou nositeli hmotného a nehmotného dědictví. Profese muzejního pedagoga pomáhá naplňovat edukační poslání muzea, jež je vnímáno jako rovnocenná s ostatními funkcemi muzejní instituce. Práce muzejního pedagoga by měla být postavena na orientaci v odborné muzejní, muzeologické a muzejněpedagogické terminologii, didaktice, metodologii a výsledcích vědeckého výzkumu, a praxi. Pracovní post muzejního pedagoga s sebou aktuálně přináší řadu problémů - zejména v souvislosti s profesním a socioekonomickým statusem.
Anotace anglicky
As cultural and memory institutions, museums are keepers of tangible and intangible cultural heritage. The profession of museum educator helps to fullfill the educational function of museums, which is equal to other functions of museum institutions. The museum educator can be informed by specific terminology, outcomes of scientific researches and practice. The hiring of museum educators brings several problems - especially connected with professional, social and economic status.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 02:04