JŮVA, Vladimír a Bohumíra LAZAROVÁ. Intergenerationale Unterstützung unter Lehrern. In JANÍK, Tomáš - KNECHT, Petr. New Pathways in The Professional Development of Teachers. 1. vyd. Munster: LIT Verlag, 2010, s. 67-72. ISBN 978-3-643-50153-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intergenerationale Unterstützung unter Lehrern
Název česky Mezigenerační pomoc učitelů
Název anglicky Intergenerational support among teachers
Autoři JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Munster, New Pathways in The Professional Development of Teachers, od s. 67-72, 6 s. 2010.
Nakladatel LIT Verlag
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14510/10:00048692
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-3-643-50153-0
UT WoS 000287980000009
Klíčová slova česky kariéra učitele; učitel v pozdní fázi kariéry; mezigenerační vztahy učitelů
Klíčová slova anglicky Teacher's career; teacher position; later phase in the teacher's career; intergenerational relationships among teachers; mutual aid among the generations of teachers
Štítky RIV-OK, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Změněno: 21. 5. 2013 14:23.
Anotace
Der Beitrag fokussiert ausgewählte Aspekte der intergenerationalen Beziehungen unter den Grundschullehrer/innen. Der erste Textabschnitt fasst einige theoretische Ansätze zur Problematik der Lehrerposition in späteren Phasen deren Schulkarriere sowie zu erwarteten Aspekten deren Leistungen zugunsten der jüngeren Kollegen sowie der ganzen Schulanstalt zusammen. Der zweite Abschnitt präsentiert dann ausgewählte Daten einer Forschungserhebung, in der u.a. die Fragen nach Unterstützung älterer Lehrer und gegenseitiger Hilfe unter den Lehrergenerationen untersucht worden sind.
Anotace česky
Příspěvek přibližuje vybrané aspekty mezigenerační pomoci učitelů na základních školách. První část textu se věnuje některým teoretickým přístupům k problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a k očekávaným aspektům jejich pomoci mladším kolegům i celé školní instituci. Druhá část textu prezentuje vybraná data z výzkumného šetření, které se mj. zaměřilo na problematiku pomoci starším učitelům a na vzájemnou mezigenerační pomoc učitelů ve škole.
Anotace anglicky
The article focuses on selected aspects of intergenerational relationships among school teachers. The first text section summarizes some theoretical approaches to the problem of teacher positions in later stages of their school career, as well as aspects of their expected benefits in favor of younger colleagues and the whole school institution. The second section then presents selected data from a research survey in which others the questions about support for older teachers and mutual help have been studied under the teacher generations.
Návaznosti
GA406/08/0176, projekt VaVNázev: Učitelé v pozdní fázi kariéry
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé v pozdní fázi kariéry
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 07:25