VLČKOVÁ, Kateřina a Marcela JANÍKOVÁ. Tematické oblasti, metodologické přístupy a výzkumné metody ve výzkumu výuky. In Kurikulum a výuka v proměnách školy. Sborník anotací příspěvků z konference Kurikulum a výuka v proměnách školy konané ve dnech 24. – 25. 6. 2009 na PdF MU a dokumentační CD-ROM. 2009. ISBN 978-80-210-4927-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tematické oblasti, metodologické přístupy a výzkumné metody ve výzkumu výuky
Název anglicky Thematical areas, methodological approaches, and research methods in the research of instruction
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina a Marcela JANÍKOVÁ.
Vydání Kurikulum a výuka v proměnách školy. Sborník anotací příspěvků z konference Kurikulum a výuka v proměnách školy konané ve dnech 24. – 25. 6. 2009 na PdF MU a dokumentační CD-ROM. 2009.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-4927-7
Klíčová slova česky výzkum výuky; metodologické přístupy; metody výzkum; tematické oblasti
Klíčová slova anglicky instructional research; methodological approaches; research methods; thematical areas
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 13. 9. 2010 21:26.
Anotace
Tematické oblasti, metodologické přístupy a metody výzkumu jsou popisovány u jednotlivých oblastí výzkumy výuky. Příspěvek se zaměřuje zejména na historický vývoj výzkumu výuky, na výzkum interakce a komunikace ve výuce, výzkum kvality a efektivity výuky, výukových metod, strategií učení žáků, výzkum dětských pojetí a modelu didaktické rekonstrukce.
Anotace anglicky
Reseach on teaching and instruction is an established field of educational research. The paper focuses on research on teaching, on its thematic areas, research approaches and methods. Basic methodological issues are discussed within the field of classroom interaction and communication, instructional effectiveness and quality, teaching methods, learner strategies, learners conceptions and model of educational reconstruction.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 05:38