HORKÁ, Hana. The Value Aspects in Undergraduate Teacher Training. In Janík, T.; Knecht, P. (Hg./Eds.) New Pathways in the Professional Development of Teachers. MUNSTER: LIT VERLAG, 2010, s. 320-325. ISBN 978-3-643-50153-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Value Aspects in Undergraduate Teacher Training
Název česky Hodnotové zřetele v přípravném vzdělávání učitelů
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání MUNSTER, Janík, T.; Knecht, P. (Hg./Eds.) New Pathways in the Professional Development of Teachers, od s. 320-325, 6 s. 2010.
Nakladatel LIT VERLAG
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00044265
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-643-50153-0
UT WoS 000287980000048
Klíčová slova česky hodnotová výchova; přípravné učitelské vzdělávání; kompetence hodnotová – životně – orientační; hodnotová dimenze vzdělávání; hodnotové kurikulum; afektivní doména
Klíčová slova anglicky values education; undergraduate teacher training; the value-life-orientation competence; the value dimension of education; values curriculum; affective domain
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 3. 2015 16:30.
Anotace
The paper deals with the most important changes in the conception of undergraduate primary teacher training at the Faculty of Education Masaryk University, which were introduced in the association with the complex transformational tendencies in the Czech school system. With regard to the emphasised axiological dimension of education we analyse the so-called minimum values curriculum, we focus on value competence of a teacher and the possibilities of its development. The author describes teacher training which is aimed at the competence to specify the value aspects of the school curriculum, to motivate appropriately and functionally combine the affective and cognitive goals.
Anotace česky
Příspěvek uvádí nejdůležitější změny v pojetí pregraduální přípravy učitelů 1. stupně na PdF MU, které proběhly v souvislosti s komplexními transformačními tendencemi v českém školství. S ohledem na zvýrazněnou axiologickou dimenzi vzdělávání analyzuje o tzv. minimální hodnotové kurikulum a pojednává o hodnotové kompetenci učitele a možnostech jejího utváření. Autorka popisuje přípravu učitelů, která směřuje ke způsobilosti konkretizovat hodnotové zřetele školního kurikula, vhodně motivovat a funkčně propojovat cíle afektivní s kognitivními.
VytisknoutZobrazeno: 19. 5. 2024 10:40