a 2010

Embracing the Challenges of Diversity in the Inclusion of Adults with (SEN) Special Educational Needs in Vocational Training; A Comparative Study of the Changing Role of SEN Teachers in the European Context.

SHEENA, Bell, Maija HIRVONEN, Inga MUTSO, Karel PANČOCHA, Helena VAĎUROVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Embracing the Challenges of Diversity in the Inclusion of Adults with (SEN) Special Educational Needs in Vocational Training; A Comparative Study of the Changing Role of SEN Teachers in the European Context.

Název česky

Rozmanitost v inkluzivním vzdělávání dospělých se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) ve středním odborném vzdělávání jako výzva. Komparativní studie měnící se role speciálního pedagoga v evropském kontextu

Autoři

SHEENA, Bell, Maija HIRVONEN, Inga MUTSO, Karel PANČOCHA a Helena VAĎUROVÁ

Vydání

The 5th EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference, 2010

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; role učitele; speciální pedagog; střední odborné vzdělání; odborné vzdělání; kompetence

Klíčová slova anglicky

special educational needs; inclusive education; teachers role; SEN teacher; vocational education and training; competence

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 19. 9. 2012 08:28, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.

Anotace

V originále

The presentation focused on presentation of results of a comparative study of the current state of vocational education and training with focus on students with SEN in 4 European countries. Consequently, conclusions were drawn and recomendations for further cooperation were formulated

Česky

Příspěvek představil výsledky komparativní studie analyzující současný stav středního odborného vzdělávání se zaměřením na studenty se SVP ve 4 evropských zemích. Na základě výsledků studiwe byly vyvozeny závěry a doporučení pro další spolupráci.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání